Jeśli zarządzasz marką na instagramie, pamiętaj, że ważna jest nie tylko liczba followersów , ale i inne, jeszcze bardziej istotne aspekty. Poznaj je i przestań tracić czas na nieefektywne działania!
Jesteś gotowy wziąć na swoje barki odpowiedzialność za to, że ludzie pokochają Twoją markę albo pozwolić, żeby przeszli obok niej obojętnie?
Chcę Ci powiedzieć o kilku aspektach, które odróżniają słabe profile na instagramie, od tych, które ciągle rosną w siłę. Choć „wielkość” w tym aspekcie jest pojęciem względnym, gdyż można mieć mało followersów, a zarabiać więcej, niż konta, które sztucznie w jeden dzień nabiły sobie tysiące chińskich fanów.
Wizerunek marki składa się z wielu pojedynczych składników. Instagram jest miejscem, w którym design oraz jakość zdjęć rządzą!
Zdobywając wiernych fanów na Instagramie, musisz najpierw stworzyć ich profil. Odpowiedz sobie na pytanie: kto jest moim idealnym odbiorcą? Nie pomijaj tego zagadnienia. Niech zakorzeni się w Tobie na dobre i wraca za każdym razem, kiedy cokolwiek tworzysz do sieci.
Jeśli znasz dokładnie osoby, do których kierujesz swój przekaz, znacznie łatwiej jest Ci sprzedawać swoje produkty i tworzyć wartościowy content.
Żadna marka, która liczy sobie tysiące obserwatorów, nie jest wobec nich obojętna. Osoby zarządzające takimi kontami zdają sobie sprawę, że regularność oraz kontakt są kluczowe.
Rób te czynności konsekwentnie, by umocnić więź między Twoją marką a odbiorcami:
Do utrzymywania więzi ze swoimi odbiorcami wykorzystaj moc instastories. Jest to relacja na instagramie, która znika po 24 godzinach. Spójrz, jak robi to znana marka spożywcza:
Odbiorca nie wchodzi na Twój profil dla Ciebie. On przychodzi znaleźć tam coś wartościowego dla siebie. Mimo że na pierwszy rzut oka wydaje się to oczywiste, to wiele marek wciąż nie bierze tego szczególnie pod uwagę.
Odbiorca potrzebuje prawdziwego bodźca, żeby skomentować Twój post. Jak mu go dostarczyć?
Pokażę Ci dwa screeny pewnego Instagramowego konta, które ma ponad pół miliona obserwujących.
Co różni te dwa zdjęcia? Pierwsze zdjęcie przedstawia eleganckie szpilki, podczas gdy w opisie drugiego zdjęcia znajduje się konkurs, w którym można wygrać parę butów dla siebie. Ilość odpowiedzi użytkowników jest kolosalna. Aż o 6322% więcej komentarzy wygenerował post z konkursem.
Metoda ta wymaga nieco więcej zaangażowania z Twojej strony, jednak jest zdecydowanie warta uwagi. Ma ona więcej zalet, niż samo zwiększenie ilości komentarzy.
Schematy ułatwiają życie, dlatego przygotowałam dla Ciebie gotowy szablon, który możesz od razu przetestować na swoim instagramie. Wymaga on jedynie dostosowania do swojej tematyki.
Zalety zadawania pytań odbiorcom:
Jeśli chcesz zgłębić temat pisania postów na Instagram, które zachęcają czytelników do komentowania, daj mi znać o tym w komentarzu. Przygotuję wtedy osobny, pełen praktycznych wskazówek artykuł.
Jest wiele sposobów na to, aby zyskać przychylność swoich odbiorców. Do jednych z nich należy technika baw i edukuj. Ludzie odwiedzają Twój profil, bo widzą w nim coś atrakcyjnego, interesującego dla nich. Jedne osoby czekają aż pojawi się nowa kolekcja, podczas gdy inne bacznie śledzą Twój profil, żeby upolować coś fajnego na promocji.
Powodów, dla których ludzie odwiedzają Twojego Instagrama, jest nieskończenie wiele. Twoim zadaniem jest dowiedzieć się, dlaczego użytkownicy odwiedzają Twój profil. Spokojnie, zazwyczaj głównych powodów jest około 10, a znając je, już jesteś o wiele do przodu!
Kiedy poznasz dlaczego Twoich odbiorców, znacznie łatwiej dopasujesz do nich treści, które z czasem przerodzą się w zaufanie do Ciebie jako osoby lub marki.
Skutecznie angażuje swoich odbiorców marka healthlabs. Podczas gdy większość firm sprzedających suplementy wychwala tylko swoje produkty, oni edukują odbiorców o składach oraz właściwościach swoich produktów. Klienci nie kupują u nich kota w worku. Są w pełni świadomi z jakim produktem mają do czynienia i na ile może on im pomóc.
Żeby zwiększyć ilość followersów, pamiętaj o tych kilku punktach:
Przedstawiłam Ci tylko kilka propozycji, które możesz wdrożyć u siebie na instagramie. Temat jest o wiele bogatszy, więc jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat budowania relacji, a także wizerunku marki na instagramie, zostaw komentarz poniżej!
Będzie mi miło, jeśli skusisz się przetestować jedną z rad u siebie i napiszesz, która z nich okazała się dla Ciebie pomocna!
Google oficjalnie publikuje jedynie wskazówki dla webmasterów, czy informacje o sposobach tworzenia witryn zgodnych z
zasadami Google, którymi powinni się kierować właściciele i twórcy stron.
Check out my site; Retha