Jak tworzyć treści na landing page i inne teksty sprzedażowe, które konwertują? Znajdź copywritera, który wie, na czym polega copywriting sprzedażowy
Poznaj moc skutecznego copywritingu sprzedażowego
Dobry copywriting sprzedażowy to ten typ copywritingu, który – przynajmniej w teorii – najskuteczniej przekonuje klientów do skorzystania z oferty, zakupu produktu lub usługi, wypełnienia formularza kontaktowego na stronie internetowej czy każdej innej rzeczy, do której chcesz nakłonić Twoich odbiorców. Stoją za nim rozwijane od lat techniki marketingowe i perswazyjne, dzięki którym niejeden biznes zwiększył konwersję i wzniósł się na szczyt w swojej branży. Co otrzymasz, wykorzystując tę gałąź marketingu? Wyższe wyniki sprzedażowe, czyli – krótko mówiąc – wzrost zysków. Właśnie to sprawia, że copywriting sprzedażowy rządzi i niejednokrotnie jest lepszym rozwiązaniem od najwymyślniejszej kreatywności.
Chcesz sprzedawać usługi i produkty za pośrednictwem landing page?
Więc najpierw zdobądź uwagę klienta. To podstawa całego marketingu, ale copywritingu sprzedażowego w szczególności. Bez niej nie zdołasz doprowadzić Twoich odbiorców do najważniejszego punktu w Twojej ofercie, czyli CTA, z ang. call to action – wezwania do działania, które będzie dla kupującego jasną instrukcją, co należy zrobić po przeczytaniu Twojego tekstu sprzedażowego.
Odwołaj się do potrzeb klienta, podziałaj perswazją
Wielu marketerom wydaje się, że dobry produkt czy usługa obronią się same, że wystarczy podać specyfikację techniczną i napisać, że nasz produkt jest najlepszy. Niestety, tak nie tworzy się skutecznych tekstów sprzedażowych. Musisz pisać językiem korzyści. Uwypuklij to, co klient rzeczywiście będzie miał z zakupu Twojego produktu lub skorzystania z usługi, którą oferujesz. Odwołaj się do jego wyobraźni i spraw, by to, co sprzedajesz, urosło w jego oczach do rangi rzeczy idealnych, bez których trudno się obejść.
Najważniejszy jest Twój klient. Dostosuj swój przekaz do grupy docelowej
Aby sprawić, by osoba, która wchodzi na stronę Twojej firmy, pozostała na niej i wykonała to, co jest Twoim określonym celem, tworzenie treści sprzedażowych poprzedź dogłębną analizą grupy docelowej, do której kierujesz swoją ofertę. Tylko to pomoże Ci pisać skuteczne teksty, które przyciągną potencjalnego klienta. Dowiedz się o nim wszystkiego, co tylko możliwe. Być może dzięki temu objawi Ci się zupełnie nowe spojrzenie na twój produkt lub usługę. I właśnie ono może pomóc Ci się wyróżnić, wpłynąć na nawiązanie współpracy z klientem, przekonać go do zakupu produktu lub skorzystania z usługi i w konsekwencji uzyskać jeszcze lepsze wyniki sprzedażowe.
Nagłówki, które konwertują
Wyjdź z założenia, że większość klientów nie będzie miała czasu na czytanie Twojej strony sprzedażowej. By nie utracić uwagi odbiorcy, ogranicz do minimum ilość informacji o Twojej firmie na rzecz jasnego i przejrzystego przekazu. Postaw na mocne, przyciągające uwagę nagłówki, krótkie akapity, wypunktowania i wszystko to, co uatrakcyjnia teksty:
- infografiki,
- zdjęcia,
- wyróżnienia,
- animacje.
Opisz swoje superlatywy, ale niech to nie będzie przechwalanie się. Skup się na potrzebach klienta i nienachalnej perswazji. Nie wahaj się dzielić atrakcyjną wiedzą z zakresu branży, w której działasz. Przekonaj swoich klientów, że znasz się na tym, co robisz.
Copywriting sprzedażowy to nie tylko Twoja strona internetowa
Do zaprezentowania skutecznych treści biznesowych świetnie sprawdzi się też m.in. podcast, newsletter czy teksty dla e-commerce. Możesz wykorzystać w nich elementy storytellingu i wszystkie znane Ci techniki copywriterskie. Lub zlecić tworzenie Twoich firmowych tekstów copywriterom sprzedażowym z naszej kuźni treści. Pamiętaj, że w dzisiejszych czasach nie tak łatwo wpływa się na decyzje zakupowe jak kiedyś. My możemy pomóc Ci uniknąć popełniania błędów, przez które zainteresowanie Twoją ofertą spada.