Czujesz, że Twoja firma się nie rozwija? Stoisz w miejscu i nie potrafisz pozyskać nowych klientów?
W takiej sytuacji TO ICH głos jest najważniejszy. Wsłuchaj się w niego, a znajdziesz kierunek rozwoju.
Magisterka na 5? Podstawowym elementem wielu prac naukowych jest przeprowadzenie badań. Wykorzystaj do tego formularz.
Chcesz rozkręcić własny biznes? Musisz wiedzieć, czego oczekuje społeczeństwo. Zapytaj je o to.
Tu z pomocą przychodzi narzędzie do ankiet, dzięki któremu uzyskasz odpowiedzi w formie prostej i rzeczowej.
Większość takich formularzy jest jednak nijaka i łatwa do zapomnienia. Twoi klienci zasługują na zdecydowanie lepsze wrażenia i to właśnie Ty możesz je im zapewnić dzięki the Typeform service.
Typeform to narzędzie do gromadzenia danych. Sprawia, że zadawanie pytań jest proste, a odpowiadanie na nie nie nuży użytkownika. Skorzystały już z niego miliony ludzi na całym świecie. Używają go tak duże i znane firmy, jak Ubber, Apple, Airbnb oraz Nike. Widzisz więc, że masz do czynienia z ugruntowaną na rynku firmą.
Platforma umożliwi Ci zmodyfikowanie klasycznego szablonu formularza online w przyjazny dla oka sondaż. Formularze są przejrzyste i profesjonalne. Sprawia to, że ludzie są bardziej skłonni, aby je wypełnić.
Dzięki gustownym animacjom odpowiadanie na pytania staje się przyjemne i skuteczniej utrzymuje zaangażowanie uczestników.
Ważnym aspektem jest również to, że ankietę utworzysz w zaledwie kilka minut.
Z poniższego artykułu dowiesz się:
O platformie słów kilka…
Typeform to narzędzie stworzone przez startup z Barcelony – Roberta Muñoza i Davida Okunieva. Powstało w 2012 roku, natomiast oficjalnie na rynek weszło w 2014. Twórcy platformy pragnęli stworzyć coś, co będzie łatwe w obsłudze. Jak mówi sam Okuniev w wywiadzie dla Forbs: ,,Formularze internetowe nie działają, ponieważ ludzie instynktownie zniechęcają się koniecznością odpowiadania na mniej więcej 10 pytań jednocześnie. Bardziej naturalnym, ludzkim sposobem zbierania informacji jest zadawanie jednego pytania na raz, naśladując liniowy tok rozmowy.”
Dlaczego Typeform?
Mocne strony w skrócie:
Zdecydowaną przewagą Typeform nad konkurencją jest łatwość obsługi.
Jeżeli chcesz założyć konto, wejdź na stronę główną platformy – https://www.typeform.com
Na stronie początkowej wyświetli się napis GET STARTED NOW. Teraz czas na szybką rejestrację, gdzie utworzysz swój login i hasło.
Na początku warto wybrać konto darmowe. Będziesz miał czas, aby rozeznać się we wszystkich opcjach. Sprawdzisz, czy akurat to oprogramowanie jest odpowiednie dla Ciebie.
Po sprawach technicznych pora na tworzenie pięknych kwestionariuszy.
Wejdź w CREATE TYPEFORM
Tu do wyboru masz trzy opcje:
Do każdego z pytań możesz zastosować różne ustawienia, które znajdują się po prawej stronie.
Tu do wyboru masz aż 23 opcje! Np.: obowiązkowa, wielokrotnego wyboru, losowa kolejność, TAK/NIE. Do każdego z pytań możesz dodać również obrazki, wideo, układ pionowy/poziomy i punkt centralny.
Dzięki zakładce Design możesz dobrać kolory, fonty oraz obraz w tle. Teraz tworzenie ankiety to czysta przyjemność. Obudź w sobie kreatywność. Zmieniaj kolory pytań, tła, przycisków i odpowiedzi. Następnie zatwierdź swoją decyzję poprzez kliknięcie przycisku apply to typeform.
Kolejnym ważnym punktem jest panel Logic, gdzie możesz ustawić własną logikę przepływu pytań.
Logic jump pozwoli osobie wypełniającej naszą ankietę przeskoczyć te pytania, które nie mają dla niej znaczenia. Nie chcesz przecież nużyć użytkownika zagadnieniami, na które nie chce lub nie musi odpowiadać.
Aby utworzyć taki przeskok, wejdź w sekcję Logic. Tam wyświetlą Ci się pytania, które już utworzyłeś.
Następnie naciśnij na to, które może być pominięte przez użytkownika.
Przykład
Pytanie 2 – czy lubisz mięso?
Pytanie 3 – jak często jesz mięso?
Wejdź w zakładkę add the rule. Do pytania drugiego dodaj zasadę, która przy odpowiedzi „NIE” pozwoli użytkownikowi automatycznie przeskoczyć do pytania czwartego.
W tym przypadku odpowiadanie na pytanie 3 jest zbędne. W ten sposób zaoszczędzisz cenny czas użytkownika. A on z całą pewnością to doceni.
Kolejne trzy zakładki to:
Connect – łatwo połączysz Typeform ze swoimi ulubionymi aplikacjami (o integracjach dowiesz się za chwilę).
Share – wybierasz formę, w jakiej chcesz opublikować swój formularz. Typeform umożliwia rozpowszechnienie adresu URL poprzez osadzenie na stronie, udostępnienie linku, a także aktywizację jako pop-up.
Results – tam znajdziesz feedback od swoich klientów. W tej zakładce masz wgląd w odpowiedzi. Sprawdzisz, ile osób przeglądało i uzupełniło formularz, a także ile czasu im to zajęło. Dzięki możliwości analizy danych Typeform może być świetnym narzędziem wspierającym marketing.
Platforma oferuje łączenie się z niezliczoną ilością systemów i aplikacji. Do najpopularniejszych należą: HubSpot, Google Sheets, Excel, Calendly czy też Canva.
(źródło: Typeform)
Podstawowych integracji jest 79. Podzielone są one na 15 różnych kategorii. Na tym jednak nie koniec. Typeform współpracuje z Zapier – produktem umożliwiającym łączenie używanych aplikacji bez umiejętności programistycznych.
(źródło: Zapier)
Osobiście nie doszukałam się zbyt wielu niedoskonałości.
Jednak, nie oszukujmy się. Wszystko ma zarówno swoje plusy, jak i minusy.
Minusem może być zapewne to, że wersja darmowa liczy maksymalnie 10 bezpłatnych odpowiedzi w miesiącu. Za kolejne trzeba sporo zapłacić. Jednak z każdym kolejnym planem i wydaną złotówką mamy niezliczone ilości benefitów, które przedstawię poniżej.
Kolejnym minusem może być to, że narzędzie dostępne jest tylko w dwóch wersjach językowych: angielskiej i hiszpańskiej. Jednakże dzięki przejrzystym instrukcjom oraz wszechobecnym translatorom korzystanie z niego jest tak łatwe, jak w Twoim ojczystym języku.
W bezpłatnej wersji możesz skorzystać z nielimitowanej liczby formularzy. Do wykorzystania jest 10 pytań dla każdego formularza i 10 odpowiedzi miesięcznie. Jest to dość mało. W zupełności wystarczy jednak dla małych firm, przeprowadzania ankiet na blogi lub w celach badawczych. Co najważniejsze, w tej wersji możesz również korzystać z poniższych benefitów:
Wersja płatna pozwala na wiele więcej. W zależności od planu możesz korzystać z większej liczby integracji, niestandardowych meta opisów, nieograniczonych pytań. Prowadzisz większą firmę? Limity są dla Ciebie niewystarczające? Chcesz poznać wszystkie możliwości platformy? Zainwestuj.
W tej wersji masz do wyboru 3 opcje:
Basic – czyli plan podstawowy, koszt to 21 GBP (ok. 100 zł) za 100 odpowiedzi miesięcznie
Plus – to koszt 41 GBP (ok. 200 zł) za 1000 odp./mies.
Business – najbardziej rozszerzony z planów, dla dużych firm, za który zapłacisz 66 GBP (ok. 330 zł) za 10000 odp./mies.
Aby zobaczyć konkretny plan, kliknij tu: https://www.typeform.com/pricing/
…„Najlepsze projekty to najprostsze projekty”
Typeform to świetne narzędzie do tworzenia formularzy. Stawia na prostotę i utrzymanie uwagi użytkownika poprzez zadawanie jednego pytania naraz. Formularze bardziej przypominają rozmowy niż przesłuchania. Program oferuje szeroką gamę opcji. Współgra z niezliczoną ilością platform i aplikacji. Płynnie przesuwa się z pytania na pytanie, kierując się logiką.
Strona Typeform jest przejrzysta, a obsługa instynktowna i bezproblemowa, nawet dla laików. Pięknie prezentuje się zarówno na ekranach komputerów, jak i na urządzeniach mobilnych.
A przede wszystkim ma darmową wersję próbną, dzięki której nie musisz inwestować w nic w ciemno.
Typeform dzięki swej prostocie skradło serca milionów użytkowników na całym świecie. Daj znać w komentarzu, czy skradło również Twoje.
Jestem miłośniczką natury, podróży i książek.
Uwielbiam uczyć się nowych rzeczy – i to właśnie daje mi pisanie. Dzięki niemu odkrywam świat, każdego dnia na nowo.
Świetnie napisany artykuł! Przejrzysty format zdecydowanie zachęca do zagłębienia się w temat. Pigułka wiedzy dla osób, które interesują się narzędziami wspierającymi funkcjonowanie i rozwój biznesu.