Jak szybko uzyskać odpowiedzi na nurtujące Cię pytania? Poznaj Typeform – narzędzie do ankiet, które pozwala tworzyć niezwykłe formularze w zaledwie kilka minut

Jak szybko uzyskać odpowiedzi na nurtujące Cię pytania? Poznaj Typeform – narzędzie do ankiet, które pozwala tworzyć niezwykłe formularze w zaledwie kilka minut

Czujesz, że Twoja firma się nie rozwija? Stoisz w miejscu i nie potrafisz pozyskać nowych klientów?

W takiej sytuacji TO ICH głos jest najważniejszy. Wsłuchaj się w niego, a znajdziesz kierunek rozwoju.

Magisterka na 5? Podstawowym elementem wielu prac naukowych jest przeprowadzenie badań. Wykorzystaj do tego formularz.

Chcesz rozkręcić własny biznes? Musisz wiedzieć, czego oczekuje społeczeństwo. Zapytaj je o to.

Tu z pomocą przychodzi narzędzie do ankiet, dzięki któremu uzyskasz odpowiedzi w formie prostej i rzeczowej. 

Większość takich formularzy jest jednak nijaka i łatwa do zapomnienia. Twoi klienci zasługują na zdecydowanie lepsze wrażenia i to właśnie Ty możesz je im zapewnić dzięki the Typeform service.

Czym jest Typeform?

Typeform to narzędzie do gromadzenia danych. Sprawia, że ​​zadawanie pytań jest proste, a odpowiadanie na nie nie nuży użytkownika. Skorzystały już z niego miliony ludzi na całym świecie. Używają go tak duże i znane firmy, jak Ubber, Apple, Airbnb oraz Nike. Widzisz więc, że masz do czynienia z ugruntowaną na rynku firmą. 

Platforma umożliwi Ci zmodyfikowanie klasycznego szablonu formularza online w przyjazny dla oka sondaż. Formularze są przejrzyste i profesjonalne. Sprawia to, że ​​ludzie są bardziej skłonni, aby je wypełnić. 

Dzięki gustownym animacjom odpowiadanie na pytania staje się przyjemne i skuteczniej utrzymuje zaangażowanie uczestników.

Ważnym aspektem jest również to, że ankietę utworzysz w zaledwie kilka minut. 

Z poniższego artykułu dowiesz się:

  1. Dlaczego warto korzystać z Typeform
  2. Jak utworzyć tam konto
  3. Z jakimi innymi platformami się integruje
  4. Jakie są dostępne pakiety

O platformie słów kilka…

Typeform to narzędzie stworzone przez startup z Barcelony – Roberta Muñoza i Davida Okunieva. Powstało w 2012 roku, natomiast oficjalnie na rynek weszło w 2014. Twórcy platformy pragnęli stworzyć coś, co będzie łatwe w obsłudze. Jak mówi sam Okuniev w wywiadzie dla Forbs: ,,Formularze internetowe nie działają, ponieważ ludzie instynktownie zniechęcają się koniecznością odpowiadania na mniej więcej 10 pytań jednocześnie. Bardziej naturalnym, ludzkim sposobem zbierania informacji jest zadawanie jednego pytania na raz, naśladując liniowy tok rozmowy.”

Dlaczego Typeform?

Mocne strony w skrócie:

  • Prostota
  • Przejrzystość
  • Wiele dostępnych opcji wyboru: pytania otwarte, zamknięte, rozwijane
  • Instynktowna obsługa
  • Gotowe formuły
  • Możliwość założenia darmowego konta
  • Analiza uzyskanych wyników
  • Komunikacja na dużą skalę
  • Logic jump – pozwala użytkownikowi przeskoczyć pytania, które są dla niego nieistotne
  • Dobry sposób na gromadzenie leadów i ich scoring
  • Tworzenie nie tylko ankiet, ale również pięknych quizów
  • Świetny wygląd zarówno na komputerach, jak i na urządzeniach mobilnych
  • Współdziałanie z innymi platformami
  • Łatwość w obsłudze
  • Edytor wyglądu 

Od strony technicznej

Zdecydowaną przewagą Typeform nad konkurencją jest łatwość obsługi.

Jeżeli chcesz założyć konto, wejdź na stronę główną platformy – https://www.typeform.com

Na stronie początkowej wyświetli się napis GET STARTED NOW. Teraz czas na szybką rejestrację, gdzie utworzysz swój login i hasło.  

Na początku warto wybrać konto darmowe. Będziesz miał czas, aby rozeznać się we wszystkich opcjach. Sprawdzisz, czy akurat to oprogramowanie jest odpowiednie dla Ciebie.

Po sprawach technicznych pora na tworzenie pięknych kwestionariuszy. 

Wejdź w CREATE TYPEFORM 

Tu do wyboru masz trzy opcje: 

  • Start from scratch – jest to funkcja tworzenia od zera. Możesz tam wybrać swoje kolory, czcionki, layouty.
  • Use a template – nie masz pomysłu na wykreowanie własnego formularza? Nie przejmuj się! Przy tej opcji wybierasz gotowe szablony. Jedyne, co do Ciebie należy, to podmienić gotowe pytania na Twoje.
  • Create it for me – tutaj możesz opisać, czego dokładnie potrzebujesz. Na tej podstawie zostanie dla Ciebie wygenerowany formularz.

Do każdego z pytań możesz zastosować różne ustawienia, które znajdują się po prawej stronie.

  • Wybierz formę, w jakiej chcesz uzyskać odpowiedzi na pytania.

Tu do wyboru masz aż 23 opcje! Np.: obowiązkowa, wielokrotnego wyboru, losowa kolejność, TAK/NIE. Do każdego z pytań możesz dodać również obrazki, wideo, układ pionowy/poziomy i punkt centralny.

  • Sam zdecyduj, jaki design ma mieć Twoja ankieta.

Dzięki zakładce Design możesz dobrać kolory, fonty oraz obraz w tle. Teraz tworzenie ankiety to czysta przyjemność. Obudź w sobie kreatywność. Zmieniaj kolory pytań, tła, przycisków i odpowiedzi. Następnie zatwierdź swoją decyzję poprzez kliknięcie przycisku apply to typeform.

  • Jeżeli użytkownik mówi, że jest wegetarianinem, to przestań go pytać o mięso.

Kolejnym ważnym punktem jest panel Logic, gdzie możesz ustawić własną logikę przepływu pytań.

Logic jump pozwoli osobie wypełniającej naszą ankietę przeskoczyć te pytania, które nie mają dla niej znaczenia. Nie chcesz przecież nużyć użytkownika zagadnieniami, na które nie chce lub nie musi odpowiadać.

Aby utworzyć taki przeskok, wejdź w sekcję Logic. Tam wyświetlą Ci się pytania, które już utworzyłeś.

image 5

Następnie naciśnij na to, które może być pominięte przez użytkownika.

image 6

Przykład 

Pytanie 2 – czy lubisz mięso?

Pytanie 3 – jak często jesz mięso?

Wejdź w zakładkę add the rule.  Do pytania drugiego dodaj zasadę, która przy odpowiedzi „NIE” pozwoli użytkownikowi automatycznie przeskoczyć do pytania czwartego.

Zrzut ekranu 201

W tym przypadku odpowiadanie na pytanie 3 jest zbędne. W ten sposób zaoszczędzisz cenny czas użytkownika. A on z całą pewnością to doceni.

image 8
  •  Połącz, udostępnij, zobacz wyniki

Kolejne trzy zakładki to:

Connect – łatwo połączysz Typeform ze swoimi ulubionymi aplikacjami (o integracjach dowiesz się za chwilę).

Share – wybierasz formę, w jakiej chcesz opublikować swój formularz. Typeform umożliwia rozpowszechnienie adresu URL poprzez osadzenie na stronie, udostępnienie linku, a także aktywizację jako pop-up. 

Results – tam znajdziesz feedback od swoich klientów. W tej zakładce masz wgląd w odpowiedzi. Sprawdzisz, ile osób przeglądało i uzupełniło formularz, a także ile czasu im to zajęło. Dzięki możliwości analizy danych Typeform może być świetnym narzędziem wspierającym marketing.

Typeform pozwala automatyzować przepływ pracy dzięki zaawansowanym integracjom

Platforma oferuje łączenie się z niezliczoną ilością systemów i aplikacji. Do najpopularniejszych należą: HubSpot, Google Sheets, Excel, Calendly czy też Canva.

image 3

(źródło: Typeform)

Podstawowych integracji jest 79. Podzielone są one na 15 różnych kategorii. Na tym jednak nie koniec. Typeform współpracuje z Zapier – produktem umożliwiającym łączenie używanych aplikacji bez umiejętności programistycznych.

image 7

(źródło: Zapier)

Czy pomimo tylu zalet Typeform ma jakieś wady?

Osobiście nie doszukałam się zbyt wielu niedoskonałości.

Jednak, nie oszukujmy się. Wszystko ma zarówno swoje plusy, jak i minusy.

Minusem może być zapewne to, że wersja darmowa liczy maksymalnie 10 bezpłatnych odpowiedzi w miesiącu. Za kolejne trzeba sporo zapłacić. Jednak z każdym kolejnym planem i wydaną złotówką mamy niezliczone ilości benefitów, które przedstawię poniżej.

Kolejnym minusem może być to, że narzędzie dostępne jest tylko w dwóch wersjach językowych: angielskiej i hiszpańskiej. Jednakże dzięki przejrzystym instrukcjom oraz wszechobecnym translatorom korzystanie z niego jest tak łatwe, jak w Twoim ojczystym języku.

Typeform – wersja darmowa 

W bezpłatnej wersji możesz skorzystać z nielimitowanej liczby formularzy. Do wykorzystania jest 10 pytań dla każdego formularza i 10 odpowiedzi miesięcznie. Jest to dość mało. W zupełności wystarczy jednak dla małych firm, przeprowadzania ankiet na blogi lub w celach badawczych. Co najważniejsze, w tej wersji możesz również korzystać z poniższych benefitów:

  • skoków logicznych,
  • kalkulatora,
  • szablonów,
  • personalizacji,
  • pobierania danych,
  • łączenia z innymi platformami,
  • ustawienia ekranu z podziękowaniami.

Typeform – wersja płatna 

Wersja płatna pozwala na wiele więcej. W zależności od planu możesz korzystać z większej liczby integracji, niestandardowych meta opisów, nieograniczonych pytań. Prowadzisz większą firmę? Limity są dla Ciebie niewystarczające? Chcesz poznać wszystkie możliwości platformy? Zainwestuj. 

W tej wersji masz do wyboru 3 opcje:

Basic – czyli plan podstawowy, koszt to 21 GBP (ok. 100 zł) za 100 odpowiedzi miesięcznie 

Plus – to koszt 41 GBP (ok. 200 zł) za 1000 odp./mies. 

Business – najbardziej rozszerzony z planów, dla dużych firm, za który zapłacisz 66 GBP (ok. 330 zł) za 10000 odp./mies. 

image 4

Aby zobaczyć konkretny plan, kliknij tu: https://www.typeform.com/pricing/

Podsumowując…

„Najlepsze projekty to najprostsze projekty” 

Typeform to świetne narzędzie do tworzenia formularzy. Stawia na prostotę i utrzymanie uwagi użytkownika poprzez zadawanie jednego pytania naraz. Formularze bardziej przypominają rozmowy niż przesłuchania. Program oferuje szeroką gamę opcji. Współgra z niezliczoną ilością platform i aplikacji. Płynnie przesuwa się z pytania na pytanie, kierując się logiką. 

Strona Typeform jest przejrzysta, a obsługa instynktowna i bezproblemowa, nawet dla laików. Pięknie prezentuje się zarówno na ekranach komputerów, jak i na urządzeniach mobilnych.

A przede wszystkim ma darmową wersję próbną, dzięki której nie musisz inwestować w nic w ciemno. 

Typeform dzięki swej prostocie skradło serca milionów użytkowników na całym świecie. Daj znać w komentarzu, czy skradło również Twoje. 

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Szarina
Szarina
11 miesięcy temu

Świetnie napisany artykuł! Przejrzysty format zdecydowanie zachęca do zagłębienia się w temat. Pigułka wiedzy dla osób, które interesują się narzędziami wspierającymi funkcjonowanie i rozwój biznesu.