Twoi potencjalni klienci widzą w internecie mnóstwo treści i reklam. Jeśli chcesz, żeby właściwi odbiorcy zwrócili uwagę właśnie na Twoją stronę, musisz komunikować się z nimi w efektywny sposób. Jak? Za pomocą słów kluczowych, które pomogą Ci trafiać w punkt.
Są to frazy, które użytkownicy wpisują w wyszukiwarkę Google, aby znaleźć to, co ich w danym momencie interesuje. Czego więc mogą poszukiwać? Konkretnej wiedzy i odpowiedzi na nurtujące pytania albo potrzebnego produktu lub usługi.
Wybór właściwych keywords to podstawa strategii SEO. Dzięki nim Twoja witryna ma szansę zająć wysoką pozycję w organicznych wynikach wyszukiwania, co naturalnie przyczynia się do zwiększania sprzedaży. W końcu im lepiej widoczna w wyszukiwarce będzie strona, tym więcej potencjalnych klientów kliknie w nią i dokona zakupu. Poza tym odpowiednio doprecyzowane frazy przyciągną realnie zainteresowane osoby. Sukcesem nie jest w końcu samo pozycjonowanie strony, aby była zauważona przez roboty Google wyszukiwarki, ale przede wszystkim zwiększenie konwersji.
Odpowiedni dobór fraz to także istotny element, jeśli planujesz uruchomienie płatnej reklamy Google Ads (kiedyś Google Adwords) albo prowadzenie kanału na YouTube.
Z punktu widzenia SEO ważne jest, aby Twoja strona była wysycona skutecznymi frazami. Lepiej jednak, jeżeli rzadziej wykorzystasz dane słowo kluczowe, niż jeśli miałbyś je wciskać do tekstu na siłę. Treści, które umieszczasz, powinny być przede wszystkim poprawne językowo, napisane w przystępny sposób i oczywiście dawać wartość internautom. Dawno skończyły się czasy, kiedy algorytm Google promował nawet nieskładne teksty, ale przesadnie wysycone danymi frazami (sprawdź: Jak algorytm Google i SEO zmieniały się w ciągu ostatnich lat).
Zastanawiasz się, czy lepiej postawić na pojedyncze keywords, czy na bardziej złożone wyrażenia? Co będzie lepszym wyborem?
Jednowyrazowe frazy są często wyszukiwane przez użytkowników, ale też bardzo ogólne. Załóżmy, że słowem kluczowym jest „auto”. Ciężko stwierdzić, czy internauta, który wpisał w Google „auto”, myśli o jego kupnie, czy naprawie. Nie mamy też pojęcia, o jakie „auto” w ogóle mu chodzi. Po tak ogólnej frazie nie jesteśmy w stanie ocenić, co chce znaleźć wyszukujący i czy myśli o zakupie. Poza tym jedno słowo to zwykle tylko część całej szczegółowej frazy.
Z tego powodu dobrą praktyką jest stosowanie fraz z długim ogonem, czyli tych składających się z kilku słów (minimum 2-3). Tzw. long tail w większym stopniu zdradzają nam intencje potencjalnego klienta. I mimo że są rzadziej używane przez internautów, korzystanie z nich przyniesie nam lepsze efekty.
Doprecyzowane hasło kluczowe, dokładnie opisujące konkretny produkt wyraźniej sugeruje zainteresowanie klienta zakupem niż pojedynczy wyraz.
Możesz oczywiście zastanawiać się, pod jakim zapytaniem będzie szukał Twoich usług docelowy odbiorca. Niestety, opieranie się tylko na własnych domysłach obarczone jest dużym ryzykiem błędu. Zdecydowanie lepiej kierować się statystykami i danymi gromadzonymi przez narzędzia SEO. Najprościej znajdziesz sugestie fraz kluczowych, wykorzystując podpowiedzi Google. Po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę automatycznie wyświetlają się propozycje słów wpisywanych przez internautów. Najlepiej pomogą Ci jednak specjalistyczne narzędzia SEO. Masz do wyboru darmowe i odpłatne aplikacje.
Chcesz dowiedzieć się więcej o bezpłatnych narzędziach SEO do wyszukiwania fraz? Przeczytaj:
7 darmowych narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych
Wybierz dowolne narzędzie do analizy słów kluczowych i wyszukiwania fraz.
Wygeneruj frazy.
Przekopiuj listę słów kluczowych do Excela.
Przejrzyj wszystkie frazy w dokumencie i oceń, które faktycznie mogą wskazywać na zainteresowanie klienta Twoją usługą. Zostaw tylko słowa z potencjałem. Resztę usuń.
Możesz też dopisać frazy, które trafnie opisują Twoją ofertę, a nie ma ich na wygenerowanej liście.
Ludzie używają danych keywords z różnych pobudek. Podziel stworzoną listę na grupy słów na podstawie intencji użytkowników:
Używaj wybranych fraz w konkretnych miejscach na swojej stronie. Określone słowa lepiej wpłyną na pozycjonowanie, jeśli będą skupione w odpowiednich miejscach. Wykorzystaj więc w pełni ich potencjał:
Jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż dzięki swojej obecności w internecie, musisz w pierwszej kolejności zadbać o działania SEO. Dobór właściwych słów to absolutna podstawa optymalizacji strony www. Podejdź więc do tego strategicznie i skorzystaj ze specjalistycznych narzędzi, aby Twoja witryna przyciągnęła wymarzonych klientów.
Nie masz czasu na tworzenie treści z profesjonalnym doborem fraz? Napisz do nas, zrobimy to za Ciebie 🙂