teksty na strony internetowe

Teksty na strony internetowe bez słów kluczowych to już przeszłość

Każdy copywriter piszący teksty na strony internetowe powinien posiadać dobrą, praktyczną wiedzę na temat wyboru odpowiednich słów kluczowych. Owszem możesz powiedzieć – to nie moja sprawa – tym zajmują się specjaliści od SEO – co jednak jeżeli klient zwróci się do Ciebie jako do eksperta i na tym będzie kończył się jego budżet? Wolisz oddać zlecenie ekspertowi od SEO, czy wykonać tę robotę samodzielnie i zgarnąć całą kasę dla siebie? Tym bardziej, że wybór odpowiednich słów kluczowych wcale nie jest takie trudne i nie trzeba być nie wiem jakim ekspertem od SEO, żeby się tym rzetelnie zajmować.

 Teraz klient wymaga od Ciebie więcej

Skończyły się czasy, w których klienci chcieli jedynie od Ciebie abyś napisał dla nich dobre teksty na stronę internetową. Teraz równie bardzo jak na zgrabnych tekstach zależy im również na przyciągnięciu na stronę (poprzez wyniki wyszukiwania) odpowiednich, dobrze sprofilowanych czytelników. Głównym narzędziem, które temu ma służyć jest dobranie odpowiednich słów kluczowych i użycie ich we właściwy sposób.

 Przyjemne z pożytecznym

Umiejętność dobierania odpowiednich słów kluczowych pomoże nie tylko twojemu klientowi poprzez lepsze SEO –to także wielka pomoc dla ciebie jako copywritera. Jak to możliwe? Badanie słów kluczowych to nic innego jak badanie potrzeb rynku. Czyż esencją pracy copywritera nie powinno być poznawanie potrzeb klientów i stworzenie obietnicy ich spełnienia? Poznając strukturę słów kluczowych w danym przypadku – biznesie, produkcie, usłudze – dowiadujesz się w sposób policzalny – czego ludzie poszukują i jakie mają oczekiwania. Mając tę wiedzę możesz lepiej dopasować język swojego tekstu i wybrać odpowiednie argumenty w komunikacji z nimi.

 Przydatna umiejętność każdego copywritera

Podsumowując. Poznanie technik i narzędzi dobierania odpowiednich słów kluczowych jest umiejętnością, która przyda się na każdym etapie Twojej pracy copywritera. Teksty na strony internetowe tego potrzebują. Ty także. Dzięki tej umiejętności będziesz bardziej kompetentnym specjalistą, a także będzie Ci po prostu łatwiej pisać dobre, wartościowe teksty marketingowe.

O tym jak dobierać słowa kluczowe w moich kolejnych wpisach na tym blogu.

2 Comments

  1. Piszesz czasem coś pod SEO?

    Nie chcę Cię wypytywać o Twoje stawki, ale jestem ciekaw ile tak minimum powinien brać SEO Copywriter. Pracuję już rok jako SEO Copy, często jestem zachwalany itd., jednak myślę, że dostaję za mało. Z drugiej strony sam nie wiem czy tak jest, ponieważ ciężko stwierdzić ile to jest za mało. Nie zajmuje się pisaniem jakichś precli czy innych takich niskiej jakości wpisów, a z reguły zajmuje się pisaniem wpisów gościnnych oraz artykułów na zaplecza. Cenowo wychodzi to 1,8 za 1k znaków, więc chyba bardzo słabo. Dlatego byłbym wdzięczny jakbyś mógł mnie jakoś nakierować na to czy jest to wystarczająco, za mało, a może dużo, bo od jakiegoś czasu naprawdę się w tym gubię.

    1. Ze stawkami jest tak, że są takie ile warta jest dla Klienta Twoja praca. Teksty pod pozycjonowanie strony są zazwyczaj niżej opłacane niż teksty wizerunkowe czy sprzedażowe. Im więcej osób może napisać tekst o podobnej jakości – tym cieżej o dobre wynagrodzenie. Ja takimi tekstami się nie zajmuję – Klientowi nie opłaca się płacić wysokich copywriterskich stawek za tekst, który nie ma dla niego aż tak dużej wartości.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*