Jak stworzyć dobry slogan reklamowy, który zapisze się w pamięci odbiorcy

Jak stworzyć dobry slogan reklamowy, który zapisze się w pamięci odbiorcy

Slogany są złożone z zaledwie kilku słów, ale potrafią przyciągać uwagę, inspirować, czasem bawić. Pełnią funkcję wizytówki firmy. Jeśli slogan będzie odgrywał rolę w przemyślanej strategii marketingowej, odbiorca go zapamięta i zacznie kojarzyć hasło z konkretną marką.

Dlatego ważne jest, aby te parę słów miało pozytywny wydźwięk, koncentrowało się na mocnych punktach firmy i łączyło się w oryginalne hasło, które jak magnes przyciągnie klienta i zapisze się w jego umyśle. Dowiedz się, jak powinien wyglądać skuteczny slogan i jak stworzyć go samodzielnie.

Czym jest slogan reklamowy?

Slogan reklamowy to prosty, chwytliwy zwrot, który służy do pozycjonowania marki oraz przyczynia się do wzrostu jej popularności. Ma za zadanie przekazać istotę marki oraz utrwalić jej obraz w umysłach odbiorców. Jeśli jest umiejętnie skonstruowany, zaprezentuje firmę w korzystnym świetle oraz ułatwi komunikację z docelowym klientem.  

Dlaczego warto mieć slogan?

Co może zyskać marka, prezentując skuteczny slogan? Za jego pomocą:

  • przyciąga nowych klientów,
  • podnosi swoją rozpoznawalność,
  • wyróżnia się na tle konkurencji,
  • komunikuje się z grupą odbiorców.

Zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów sprawi, że będą oni chętniej sięgać po Twoje produkty, co przełoży się na wzrost dochodów.

slogan

Slogan marki a hasło reklamowe

Możesz nie rozróżniać tych pojęć. Slogan marki jest wykorzystywany przez firmę w codziennej komunikacji przez wiele lat. Zdarza się, że jest obecny w strategii marketingowej biznesu od samego początku, tak jak Just do it! (Nike).

Hasła reklamowe powstają na potrzeby konkretnej kampanii. Kiedy firma chce ten sam produkt przedstawić w innym świetle, prezentuje różne hasła. Takie rozwiązanie odpowiada marce Żubr. W 2003 roku Polacy poznali sympatycznego króla puszczy. Od 20 lat każda nowa kampania tej marki prezentuje świeżą grę słów, wykorzystującą dwuznaczność:

Żubr ratuje sytuację

Dobrze wpaść na Żubra

Wieczorem Żubr idzie za Żubrem

Twórcy reklam piwa Żubr zadbali, aby wszystkie spoty były spójne, dopasowane do grupy docelowej i zapadały w pamięć. 

Wiesz już, czym jest slogan i dlaczego warto go mieć. Pora zaprojektować slogan Twojej marki.

Jak stworzyć dobry slogan reklamowy?

Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji? Wstaw obok logo przyciągające wzrok hasło. Aby firmowe motto było skuteczne, musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Sprawdź, które elementy pomogą Ci zbudować efektywny przekaz.  

Dobry slogan, który stoi za sukcesem marki:

  • jest krótki – powinien składać się z maksymalnie od 6 do 8 słów,
  • jest prosty i łatwy do zapamiętania,
  • zwraca uwagę odbiorców swoją oryginalnością,
  • stworzony jest w języku klienta docelowego, 
  • podkreśla korzyści firmy lub danego produktu,
  • odwołuje się do emocji, 
  • przekazuje misję i cel marki,
  • współgra z nazwą i dobrze prezentuje się z logo.

Teraz spróbuj stworzyć slogan, który dobrze zamanifestuje Twoją firmę.

slogan

Krok 1. Stwórz listę słów opisujących Twoją markę

Dobre slogany nawiązują do korzyści oferowanych przez firmę. Przedstawiają zalety produktów lub usług. Dlatego tak ważne jest odnotowanie skojarzeń powiązanych z biznesem.

Slogan może pełnić funkcję komunikatu połączonego z perswazją. Może się rymować albo być zabawny. Zależy, do kogo kierujesz przekaz. Skup się wyłącznie na prostych i zrozumiałych wyrazach. Wykorzystaj mocne słowa i frazy, które wywołują pozytywne emocje. Zastanów się, w jaki sposób znanym markom udaje się za pomocą sloganu wzbudzać silne uczucia. Spójrz na przykłady:

Disneyland – Najszczęśliwsze miejsce na ziemi (beztroska)

L’Oreal – Ponieważ jesteś tego warta (pewność siebie)

Apple – Think Different (wyjątkowość, potrzeba bycia indywidualnym)

E. Wedel – Poczuj dziecięcą radość (sentyment)

Skittles – Posmakuj tęczy (ciekawość)

Co chcesz przekazać swoim odbiorcom? Odpowiedz na pytania:

  • Czym marka się zajmuje?
  • Jakie wartości wyznaje?
  • Kim jest konkurencja?

Jaką strategię marketingową stosują firmy z Twojej branży. Przyjrzyj się konkurencji i sprawdź, co u niej działa. Ta wiedza pozwoli Ci stworzyć własne unikalne hasło.

Jeśli chcesz podkreślić wyjątkowy aspekt swojej marki, pomyśl:

  • Co firmę wyróżnia?
  • Dlaczego warto zwrócić uwagę na Twoje produkty?
  • Jakie emocje będą odczuwać klienci po skorzystaniu z oferty?

W następnym kroku postaraj się skorzystać ze swojego słownika trafnych zwrotów i słów i podsumuj swoją markę.

slogan

Krok 2. Połącz proste słowa w oryginalną całość  

Stwórz zwięzłe i proste hasło, łatwe do wymówienia i zapamiętania. Pamiętaj o języku korzyści i odpowiednio dobranych słowach. 

Jeśli w sloganie zamierzasz umieścisz nazwę marki lub informację, czym zajmuje się Twój biznes, klienci szybciej skojarzą obszar działania marki. Spójrz na przykłady.

Twój kot kupowałby Whiskas

Dłuższe życie każdej pralki to Calgon

Ty tu urządzisz (Ikea)

Możesz stworzyć slogan, który inspiruje:

Just do it!

Impossible is nothing (Adidas)

Kochaj życie (Tymbark)

Może być krótko i zwięźle:

Das Auto (Volksvagen)

I’m lovin’ it (McDonald’s)

No to Frugo

slogan

Możesz przedstawić wyjątkową cechę produktu:

Safety & comfort (Mikoda)

Rozpuszcza się w ustach, a nie w dłoni (M&M)

Velvet – miękki jak aksamit

Tak markety podkreślają zalety swojej oferty:

Twój dobry sąsiad (Lewiatan)

Więcej na radość z życia (Lidl)

Codziennie niskie ceny (Biedronka)

Slogany mogą składać obietnice:

Spróbujesz. Pokochasz (Dawtona)

Serwery najwyższych lotów (Chmurka.pl)

Auto jak nowe (K2)

Możesz stworzyć slogan, który wykorzystuje rym lub grę słów:

Z Kasią Ci się upiecze 

Wyższa kultura bankowości (Alior Bank)

Może to jej urok, może to Maybelline

Ubranie to wyzwanie (Americanos)

slogan

Krok 3. Przetestuj swoje najlepsze slogany

Jeśli masz gotową listę sloganów, poszukaj opinii wśród znajomych lub współpracowników. Możesz przygotować ankietę. Jeśli jedno z haseł zdobędzie wyraźną punktową przewagę, będziesz mieć pewność, że dany slogan wzbudzi w odbiorcach zainteresowanie i przyniesie oczekiwany efekt.

Ponadczasowe slogany reklamowe

Poznaj slogany, które są warte więcej niż tysiąc słów i zwróciły uwagę milionów ludzi. Mimo upływu lat nie straciły na aktualności.

Maxwell House Dobra do ostatniej kropli

Slogan został po raz pierwszy użyty w 1915 roku. Podobno prezydent Theodore Roosevelt po wypiciu filiżanki kawy Maxwell House powiedział, że jest dobra do ostatniej kropli. To prawdopodobnie chwyt marketingowy. Skuteczny, bo przez około 100 lat była to najlepiej sprzedająca się marka kawy w Stanach Zjednoczonych. Slogan jest używany do dziś.

De Beers Diament jest na zawsze

Ten kultowy slogan jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych haseł w USA. Powstał w 1947 roku i funkcjonuje niezmiennie do dziś. Został napisany przez copywriterkę Frances Gerety z agencji NW Ayer. Celem kampanii było przekonanie zakochanych do przypieczętowania miłości przez podarowanie wybrance pierścionka zaręczynowego z diamentem. Slogan A diamond is forever trafił do serc i umysłów Amerykanów.

slogan

L’Oréal Ponieważ jesteś tego warta

W 1971 roku copywriterka Ilon Specht stworzyła ponadczasowy slogan dla L’Oréal. Brzmiał: Ponieważ jestem tego warta. Chciała zachęcić kobiety, aby starały się być atrakcyjne przede wszystkim dla siebie. W latach 90. dokonano drobnej korekty przekazu na: Ponieważ jesteś tego warta.

Slogan L’Oréal odzwierciedla wartości, jakie wyznaje marka. Ich produkty mają podkreślać pewność siebie i piękno. Od prawie 20 lat firma w ramach programu Women of Worth wyróżnia kobiety za ich wybitne osiągnięcia. 

Nike Just do it!

Jest widoczny na produktach firmy Nike butach, torbach, koszulkach. Pojawia się na bilbordach na całym świecie. Trudno go nie zauważyć. Slogan został stworzony w 1988 roku na potrzeby kampanii telewizyjnej. Miał przemawiać zarówno do zawodowych sportowców, jak i amatorów. Dla wielu to coś więcej niż slogan. To inspiracja, motor do działania, dla niektórych motto życiowe. To zaproszenie do grona osób aktywnych skierowane do adresatów na całym świecie.

McDonald’s  I’m lovin’ it

Na początku lat 2000 restauracja odnotowywała znaczne spadki akcji firmy. McDonald’s potrzebował pomysłu, który przyciągnie konsumentów. Do przygotowania ujednoliconej globalnej kampanii zaangażowano 14 agencji reklamowych. Zajęły się przygotowaniem projektu reklamy. Miała trafić do ludzi z różnymi pragnieniami rozproszonych po całym świecie.

Agencja Heye & Partner wymyśliła prosty slogan: I’m lovin’ it, który funkcjonuje do dziś. Pomógł on przywrócić znaczenie marki. Przypominał, że McDonald’s jest znajomy, wygodny i przystępny. 

slogan

Jak stworzyć chwytliwy slogan? podsumowanie

Wiesz już, jak wykreować własne firmowe motto. Jeśli postawisz na prostotę i zapamiętywalność, stworzysz skuteczne hasło, które wpłynie na popularność Twoich produktów i przychód firmy. 

Chcesz, aby Twój slogan zaprojektowali specjaliści? Doświadczeni twórcy sloganów z naszej agencji mają szeroką wiedzę o biznesie i znają język reklamy. Opracują idealny przekaz dla Twojej firmy, który wypozycjonuje ją na rynku i wyróżni na tle konkurencji z branży. 

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments