Slogany są złożone z zaledwie kilku słów, ale potrafią przyciągać uwagę, inspirować, czasem bawić. Pełnią funkcję wizytówki firmy. Jeśli slogan będzie odgrywał rolę w przemyślanej strategii marketingowej, odbiorca go zapamięta i zacznie kojarzyć hasło z konkretną marką.
Dlatego ważne jest, aby te parę słów miało pozytywny wydźwięk, koncentrowało się na mocnych punktach firmy i łączyło się w oryginalne hasło, które jak magnes przyciągnie klienta i zapisze się w jego umyśle. Dowiedz się, jak powinien wyglądać skuteczny slogan i jak stworzyć go samodzielnie.
Slogan reklamowy to prosty, chwytliwy zwrot, który służy do pozycjonowania marki oraz przyczynia się do wzrostu jej popularności. Ma za zadanie przekazać istotę marki oraz utrwalić jej obraz w umysłach odbiorców. Jeśli jest umiejętnie skonstruowany, zaprezentuje firmę w korzystnym świetle oraz ułatwi komunikację z docelowym klientem.
Co może zyskać marka, prezentując skuteczny slogan? Za jego pomocą:
Zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów sprawi, że będą oni chętniej sięgać po Twoje produkty, co przełoży się na wzrost dochodów.
Możesz nie rozróżniać tych pojęć. Slogan marki jest wykorzystywany przez firmę w codziennej komunikacji przez wiele lat. Zdarza się, że jest obecny w strategii marketingowej biznesu od samego początku, tak jak Just do it! (Nike).
Hasła reklamowe powstają na potrzeby konkretnej kampanii. Kiedy firma chce ten sam produkt przedstawić w innym świetle, prezentuje różne hasła. Takie rozwiązanie odpowiada marce Żubr. W 2003 roku Polacy poznali sympatycznego króla puszczy. Od 20 lat każda nowa kampania tej marki prezentuje świeżą grę słów, wykorzystującą dwuznaczność:
Żubr ratuje sytuację
Dobrze wpaść na Żubra
Wieczorem Żubr idzie za Żubrem
Twórcy reklam piwa Żubr zadbali, aby wszystkie spoty były spójne, dopasowane do grupy docelowej i zapadały w pamięć.
Wiesz już, czym jest slogan i dlaczego warto go mieć. Pora zaprojektować slogan Twojej marki.
Chcesz wyróżnić się na tle konkurencji? Wstaw obok logo przyciągające wzrok hasło. Aby firmowe motto było skuteczne, musisz wziąć pod uwagę kilka czynników. Sprawdź, które elementy pomogą Ci zbudować efektywny przekaz.
Dobry slogan, który stoi za sukcesem marki:
Teraz spróbuj stworzyć slogan, który dobrze zamanifestuje Twoją firmę.
Dobre slogany nawiązują do korzyści oferowanych przez firmę. Przedstawiają zalety produktów lub usług. Dlatego tak ważne jest odnotowanie skojarzeń powiązanych z biznesem.
Slogan może pełnić funkcję komunikatu połączonego z perswazją. Może się rymować albo być zabawny. Zależy, do kogo kierujesz przekaz. Skup się wyłącznie na prostych i zrozumiałych wyrazach. Wykorzystaj mocne słowa i frazy, które wywołują pozytywne emocje. Zastanów się, w jaki sposób znanym markom udaje się za pomocą sloganu wzbudzać silne uczucia. Spójrz na przykłady:
Disneyland – Najszczęśliwsze miejsce na ziemi (beztroska)
L’Oreal – Ponieważ jesteś tego warta (pewność siebie)
Apple – Think Different (wyjątkowość, potrzeba bycia indywidualnym)
E. Wedel – Poczuj dziecięcą radość (sentyment)
Skittles – Posmakuj tęczy (ciekawość)
Co chcesz przekazać swoim odbiorcom? Odpowiedz na pytania:
Jaką strategię marketingową stosują firmy z Twojej branży. Przyjrzyj się konkurencji i sprawdź, co u niej działa. Ta wiedza pozwoli Ci stworzyć własne unikalne hasło.
Jeśli chcesz podkreślić wyjątkowy aspekt swojej marki, pomyśl:
W następnym kroku postaraj się skorzystać ze swojego słownika trafnych zwrotów i słów i podsumuj swoją markę.
Stwórz zwięzłe i proste hasło, łatwe do wymówienia i zapamiętania. Pamiętaj o języku korzyści i odpowiednio dobranych słowach.
Jeśli w sloganie zamierzasz umieścisz nazwę marki lub informację, czym zajmuje się Twój biznes, klienci szybciej skojarzą obszar działania marki. Spójrz na przykłady.
Twój kot kupowałby Whiskas
Dłuższe życie każdej pralki to Calgon
Ty tu urządzisz (Ikea)
Możesz stworzyć slogan, który inspiruje:
Just do it!
Impossible is nothing (Adidas)
Kochaj życie (Tymbark)
Może być krótko i zwięźle:
Das Auto (Volksvagen)
I’m lovin’ it (McDonald’s)
No to Frugo
Możesz przedstawić wyjątkową cechę produktu:
Safety & comfort (Mikoda)
Rozpuszcza się w ustach, a nie w dłoni (M&M)
Velvet – miękki jak aksamit
Tak markety podkreślają zalety swojej oferty:
Twój dobry sąsiad (Lewiatan)
Więcej na radość z życia (Lidl)
Codziennie niskie ceny (Biedronka)
Slogany mogą składać obietnice:
Spróbujesz. Pokochasz (Dawtona)
Serwery najwyższych lotów (Chmurka.pl)
Auto jak nowe (K2)
Możesz stworzyć slogan, który wykorzystuje rym lub grę słów:
Z Kasią Ci się upiecze
Wyższa kultura bankowości (Alior Bank)
Może to jej urok, może to Maybelline
Ubranie to wyzwanie (Americanos)
Jeśli masz gotową listę sloganów, poszukaj opinii wśród znajomych lub współpracowników. Możesz przygotować ankietę. Jeśli jedno z haseł zdobędzie wyraźną punktową przewagę, będziesz mieć pewność, że dany slogan wzbudzi w odbiorcach zainteresowanie i przyniesie oczekiwany efekt.
Poznaj slogany, które są warte więcej niż tysiąc słów i zwróciły uwagę milionów ludzi. Mimo upływu lat nie straciły na aktualności.
Slogan został po raz pierwszy użyty w 1915 roku. Podobno prezydent Theodore Roosevelt po wypiciu filiżanki kawy Maxwell House powiedział, że jest dobra do ostatniej kropli. To prawdopodobnie chwyt marketingowy. Skuteczny, bo przez około 100 lat była to najlepiej sprzedająca się marka kawy w Stanach Zjednoczonych. Slogan jest używany do dziś.
Ten kultowy slogan jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych haseł w USA. Powstał w 1947 roku i funkcjonuje niezmiennie do dziś. Został napisany przez copywriterkę Frances Gerety z agencji NW Ayer. Celem kampanii było przekonanie zakochanych do przypieczętowania miłości przez podarowanie wybrance pierścionka zaręczynowego z diamentem. Slogan A diamond is forever trafił do serc i umysłów Amerykanów.
W 1971 roku copywriterka Ilon Specht stworzyła ponadczasowy slogan dla L’Oréal. Brzmiał: Ponieważ jestem tego warta. Chciała zachęcić kobiety, aby starały się być atrakcyjne przede wszystkim dla siebie. W latach 90. dokonano drobnej korekty przekazu na: Ponieważ jesteś tego warta.
Slogan L’Oréal odzwierciedla wartości, jakie wyznaje marka. Ich produkty mają podkreślać pewność siebie i piękno. Od prawie 20 lat firma w ramach programu Women of Worth wyróżnia kobiety za ich wybitne osiągnięcia.
Jest widoczny na produktach firmy Nike – butach, torbach, koszulkach. Pojawia się na bilbordach na całym świecie. Trudno go nie zauważyć. Slogan został stworzony w 1988 roku na potrzeby kampanii telewizyjnej. Miał przemawiać zarówno do zawodowych sportowców, jak i amatorów. Dla wielu to coś więcej niż slogan. To inspiracja, motor do działania, dla niektórych motto życiowe. To zaproszenie do grona osób aktywnych skierowane do adresatów na całym świecie.
Na początku lat 2000 restauracja odnotowywała znaczne spadki akcji firmy. McDonald’s potrzebował pomysłu, który przyciągnie konsumentów. Do przygotowania ujednoliconej globalnej kampanii zaangażowano 14 agencji reklamowych. Zajęły się przygotowaniem projektu reklamy. Miała trafić do ludzi z różnymi pragnieniami rozproszonych po całym świecie.
Agencja Heye & Partner wymyśliła prosty slogan: I’m lovin’ it, który funkcjonuje do dziś. Pomógł on przywrócić znaczenie marki. Przypominał, że McDonald’s jest znajomy, wygodny i przystępny.
Wiesz już, jak wykreować własne firmowe motto. Jeśli postawisz na prostotę i zapamiętywalność, stworzysz skuteczne hasło, które wpłynie na popularność Twoich produktów i przychód firmy.
Chcesz, aby Twój slogan zaprojektowali specjaliści? Doświadczeni twórcy sloganów z naszej agencji mają szeroką wiedzę o biznesie i znają język reklamy. Opracują idealny przekaz dla Twojej firmy, który wypozycjonuje ją na rynku i wyróżni na tle konkurencji z branży.
Lubię doprowadzać tekst do perfekcji. Zawsze staram się, aby moje artykuły dawały czytelnikowi jak największą wartość. Na co dzień cenię sobie bliski kontakt z naturą oraz literaturą piękną.