• ZADZWOŃ DO MNIE: 604 77 34 67
praca dla copywritera

Praca dla copywritera jest teraz na wyciągnięcie ręki. Rynek na potęgę potrzebuje ludzi piszących dobre teksty. Wartościowy content stał się towarem deficytowym. Wszystko zmieniło się od kiedy Google doszedł do słusznego wniosku, że aby strona osiągała dobre wyniki, algorytm wyszukiwarki nie będzie skupiał się na ilości linków prowadzących do strony www, ale przede wszystkim  na jakości znajdujących się na niej tekstów. Coraz większe znaczenie ma także zachowanie odbiorców tych tekstów: czas jaki pozostają na stronie oraz działania, jakie podejmują w czasie tej wizyty. Największy wpływ na te działania mają oczywiście treści i hasła. Jeżeli odwiedzający stronę będzie przebywał na niej krótko (np. przestanie ją czytać w pół zdania i ją zamknie) – dla Google oznacza to, że strona jest nic nie warta i powinna być nisko w rankingu. Jeżeli jednak tekst jest wciągający, a co jeszcze ważniejsze jest na tyle wartościowy, że czytelnik poleca go innym – wtedy strona jest ulubieńcem największej na świecie wyszukiwarki – głównego źródła wizyt na stronach większości firm.

Nadeszły dobre czasy

Praca dla copywritera zaczyna się więc tam gdzie kończy się szemrany „półświatek” treści w cenie 1000 znaków za 3 złote. Właściciele stron coraz częściej zdają sobie sprawę, że dobry copywriting może być dla ich strony odskocznią w wyższe strefy wyszukiwań Google’a. A jeżeli nie zdają sobie z tego sprawy to z pewnością uświadamiają ich o tym firmy pozycjonujące, które jak nikt inny w tej branży wiedzą jak ważny jest teraz dobry content. Wcześniej ich głównym orężem były systemy linkujące. Teraz biją się o pozyskiwanie wartościowych treści – które będą na tyle dobre, że przekonają do siebie czytelników. Takich treści nie napisze każdy. Dlatego praca dla copywritera powinna być coraz bardziej dostępna. A copywriterzy powinni mieć pełne ręce roboty. Oczywiście rynek bardzo szybko zweryfikuje tych, którzy uważają się za dobrych copywriterów, a tak naprawdę ich warsztat pozostawia wiele do życzenia. Statystyki nie kłamią. Łatwo można sprawdzić czy dany tekst robi dobrą robotę. Ale to już na inny wpis.

Szukasz pracy dla copywritera?

Dla osób, których interesuje praca dla copywritera mam ciekawą propozycję. Jeżeli masz duże doświadczenie w tym zawodzie i interesuje Cię zdalna praca przy ciekawych projektach – zerknij na ten link, to projekt Fabryka Tekstu, który realizuję równolegle z moją pracą copywriterską.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*