• ZADZWOŃ DO MNIE: 604 77 34 67

Jak pisać dobre teksty na stronę internetową

Każdy kto w dzisiejszych czasach pracuje jako freelancer copywriter powinien liczyć się z tym, że większość zleceń otrzymywanych od klientów to zazwyczaj zapytania o teksty na stronę internetową firmy. Tak przynajmniej jest w moim przypadku. Obecnie niemal każda firma ma swoją stronę internetową, a tekst jest przecież jej integralnym elementem. Niestety bardzo często, kiedy powstaje strona internetowa priorytetem firmy jest stworzenie ładnie wyglądającej witryny, a treści na stronę tworzone są przypadkowo, bez żadnego pomysłu i planu. Są to zazwyczaj zlepki tekstów z katalogów i broszur reklamowych lub radosna twórczość kogoś z działu marketingu, a co gorsza produkcji. W ten sposób powstają teksty na stronę internetową, których nikt nie czyta. Wielu klientów zwraca się do mnie właśnie z tym zarzutem. I ja się całkowicie z tym zgadzam! Kiedy wchodzę  na stronę internetową jakieś firmy i zaczynam czytać teksty na stronę internetową o: „owocnej współpracy”, „spełnianiu potrzeb i oczekiwań klientów” oraz „najwyższych standardach i równie wysokich kompetencjach”, a już największym hitem jest „zrównoważony rozwój”. Wzrok czytelnika skacze po tych wyświechtanych frazesach jak kangur po australijskiej prerii. I nie ma się czemu dziwić. Inne firmy, inne branże a zawsze te same teksty na strony internetowe. Ktoś powie to nie prawda, przecież one się od siebie różnią. Być może, ale różnią się tylko rozmieszczeniem tych samych zwrotów i marketingowych frazesów. Skłamałbym gdybym powiedział, że ja sam nie używam takich zwrotów – owszem czasami muszę z nich skorzystać, ale są one jedynie uzupełnieniem, tłem do czegoś dużo ważniejszego: Myśli. A najlepiej ciągu myśli. Tym różnią się dobrze napisane teksty na stronę interetową, które się czyta z uwagą i zainteresowaniem, od tych które są tylko wypełnieniem wirtualnej powierzchni na stronie internetowej firmy.

 

teksty na stronę internetową nie mogą być nudne

 

 

 

 

 

 

 

 

 Gdy piszesz teksty – szukaj myśli nie słów

Kiedy piszę teksty na stronę internetową mojego klienta zawsze staram się zawrzeć w nich jakąś ciekawą myśl, pewien rodzaj scenariusza, który przykuje uwagę czytelnika już od pierwszego zdania. To dlatego tak ważny jest początek każdego tekstu. To on jest punktem wyjścia do opowiadanej historii. Zdarza mi się pisać pierwsze zdanie tekstu przez cały dzień, czasem nawet przez dwa a nawet trzy dni.  To nie jest tak, że przez ten czas kartka (MS Worda) pozostaje pusta. Potrafię w tym procesie stworzyć np. 20 stron pierwszych zdań! To są początki myśli. Jeżeli nie jestem zadowolony z danej myśli, porzucam ją i szukam innej. Kiedy jednak już znajdę ten jeden, najważniejszy motyw, który będzie motorem całego tekstu – reszta jest już bardzo prosta.

Im więcej wiem o biznesie klienta tym łatwiej mi jest pisać teksty.  Mam charakter przedsiębiorcy i jak ja to nazywam – empatię biznesową. Lubię poznawać zasady działania różnych biznesów. Uwarunkowania rynkowe, detale związane z daną branżą. Kiedy czegoś nie rozumiem – nie boję się pytać. Zadaję często banalne pytania, które z czasem stają się coraz bardziej rzeczowe. Widzę, że klienci doceniają moją ciekawość. W ten sposób zyskuję ich zaufanie i pewnego rodzaju otwartość, która pozwala mi na zdobycie większej ilości informacji – bazy, z której powstają teksty na stronę internetową ich firmy. Są teksty na stronę internetową, której nie obejmuje mój cennik. Nie piszę tekstów dla wszystkich branży – mam pewien kodeks moralny, wg którego działam. To mi pomaga zachować entuzjazm i zaangażowanie w mojej pracy.

Podsumowując. Bez względu na profil działalności i branżę – każda firma powinna mieć na swojej stronie teksty, które będą ciekawe, intrygujące i świeże. Teksty na stronę internetową, które będą „chciały się” czytać. Takie teksty powinien pisać każdy dobry copywriter. Jest to możliwe.

 

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*