Czy lubisz swoje imię? Ja swojego nie bardzo...

Przyzwyczaiłem się. Jak mówi moja znajoma: "Co zrobisz, BUTA NIE ZJESZ"

Ciekawi mnie tylko, czym kierowali się moi rodzice fundując mi taki czerstwy naming.

Mam zresztą pewne przypuszczenia.

Mogli być pod silnym wrażeniem filmu “O dwóch takich, co ukradli księżyc” z bliźniakami Jarkiem i Leszkiem K. w rolach głównych.


Na drugie dali mi Leszek… 

Dlaczego o tym piszę?

Na to jak się nazywasz nie masz wpływu.

Za to jaką nazwę będzie nosić Twoja marka, to już TWOJA DECYZJA i odpowiedzialność. 

Nie pozostawiaj tego przypadkowi, porywowi chwili lub nagłej wenie wujka Zenka.

Dlaczego?

Potencjał, który daje Ci profesjonalny naming, możesz wykorzystać TYLKO RAZ.

Zrobisz to dobrze - będziesz zawsze czerpać z tego korzyści.

Schrzanisz - w najlepszym przypadku będziesz nijaki. W gorszym scenariuszu 
Twoja nazwa będzie Ci kulą u nogi. 

Nijakość to zmora marketingu. Odstrasza klientów.

Jak mają wybrać? Wróć! Jak mają zauważyć Twoją markę, jeżeli jest taka sama jak reszta?

Gdy rozmawiam z klientami o namingu, często przychodzi mi na myśl takie oto porównanie:

 Wyobraź sobie, że nazwa Twojej firmy to samochód.

Prowadzisz go i CHCESZ żeby inni zwracali na Ciebie uwagę, pokazywali palcami, podziwiali. Twoje “auto” nie może być zwyczajne i nudne, jak biały Opel Astra. 

Tym razem zapomnij o skromności. Stracisz na tym.

Twoja marka ma być jak rasowe Lamborghini. Wyrazista i unikatowa. MOCARNA!

Wiążesz się z nią na zawsze. W marketingu liczą się osiągi.

Wybierz więc dla siebie możliwie najlepszą, luksusową i niezawodną opcję.

Nazwę, z której będziesz dumny, z którą będziesz się w 100% utożsamiać.

Nazwa to pierwszy kontakt. To pierwsze wrażenie, które robisz.

Możesz oczywiście jeździć swoim białym opelkiem i nadal wykonywać świetną robotę.

Tylko musisz zdawać sobie sprawę, jaki potencjał marnuje się z każdym dniem i z każdym nowym kontaktem. Ile więzi nie zostanie nawiązanych, ile emocji nie zostanie poruszonych.

Pomyśl o tym.

Decydując się na współpracę ze, mną wyciągasz rękę po klucze do nowiutkiego Lamborghini. 

Odpalasz i ruszasz. Nikogo nie pozostawiając obojętnym.

Nowa nazwa będzie początkiem unikatowego brand story. Będzie soczysta, oryginalna. 

Będzie zapamiętywalna.

Przed laty zgłosił się do mnie pewien młody chłopak.

Miał raczkującą firmę zajmującą się wywożeniem gruzu. Narzekał na brak pieniędzy na reklamę oraz na silną konkurencję w swoim mieście. Poprosił mnie o pomoc.

Tak powstała marka Tom Gruz.

Dobrej nazwy nie trzeba dwa razy powtarzać. Jest silna sama w sobie. Nawet bez wsparcia marketingowego. Pracuje na siebie i swojego właściciela. 

Niektóre nazwy, które stworzyłem:

Banana Panda - naming
John the brave - tworzenie nazwy firmy
Tworzenie nazwy firmy - Metka Polka
Naming- Wrocław tu żyję tu oddycham
Symbio Zone - stworzenie nazwy
Naming dla Klienta Fabryka tekstu
Cartomedia - nazwa
Quatra - profesjonalny naming
Stworzenie nazwy firmy - Trimo
EuroIndia - tworzenie nazwy, naming
Postino - profesjonalny naming
Tworzenie nazw proudktów dla marki Wyborowa

Tworzę nazwy i systemy nazewnicze już od 15 lat.

Jestem założycielem jednej z pierwszych polskich agencji specjalizujących się w namingu.

Jej obecny adres to NAMING.PL

Razem z moim zespołem stworzyłem dziesiątki nazw i struktur nazewniczych.

Pomagam w tworzeniu:

  • nazw firm 
  • nazw produktów
  • nazw usług
  • renamingu

Na co dzień pracuję dla największych firm w Polsce (moja firma ma podpisane ramowe umowy m.in. z Orange Polska i LOT-em). 

Z ochotą współpracuję również z małymi firmami, które dopiero stawiają pierwsze kroki na rynku.

Każda firma zasługuje na SILNĄ NAZWĘ.



Teraz kolej na Ciebie.

Decydujesz się na białego Opla? Czy może chcesz mieć pod maską kipiące mocą 700 KM

Losy wielu firm i marek decydowały się w momentach takich jak ten.

Większości tych historii nigdy nie poznamy. Naprędce stworzone nazwy po prostu nie uniosły pokładanych w nich nadziei. 

Twoją przewagą jest wiedza, którą teraz posiadasz.

Musisz tylko wyciągnąć wnioski i podjąć właściwą decyzję.

Jeżeli się jeszcze wahasz, zerknij, jak wygląda mój proces namingowy.


1 # BRIEFING

​Dobry naming zaczyna się od szczegółowego briefingu. A ja zaczynam od Ciebie. 

Przygotuj się na przesłuchanie.

Będę Cię pytał tak długo, aż nie wyciągnę od Ciebie kompletu informacji.
Będziemy wymieniać dokumenty, e-maile, rozmawiać przez telefon, Skype’a.

Nie chcę zgadywać czym jest lub ma być Twoja marka.

Musisz mi pomóc dobrze zrozumieć Twoją wizję. Wtedy osiągniemy sukces.


2 # IDEACJA

ideacja
[łac. < gr.], naoczność kategorialna, idealizująca abstrakcja, 
filoz. ogląd istoty lub wgląd w istotę;

Nazwa zawiera w sobie przekaz. Jest zbiorem idei. Jest ISTOTĄ Twojej marki.

Tworząc mapę myśli, eksploruję różne kierunki rozwoju ścieżki namingowej.

To jeszcze nie są nazwy. To chmury konceptów, historii, obrazów. 

To ALCHEMIA SŁÓW w najczystszej postaci. To z nich zostanie wytopione złoto.

Czasami budzę się w środku nocy i biegnę do komputera, by uchwycić obraz,
który już wkrótce zostanie wykuty w nazwę. To jest ideacja. 

To jest część procesu, z którego składa się profesjonalny naming.

3 # KREACJA

Kolejnym etapem jest tworzenie pajęczyny nazw. To siatka pomysłów nałożona na ustaloną z Tobą strategię namingową. Moja autorska metoda. Copywriterskie science fiction. 

Korzystam również z innych, przetestowanych przez lata narzędzi i metod. 

Zazwyczaj do pracy dołącza też mój sprawdzony zespół zaufanych namingowców. Każdy z nas ma swój własny arsenał “myków”.
 

4 # WERYFIKACJA

Nazwy trafiają następnie do sortowni, gdzie są mierzone, ważone i myte.  

No dobra. Trochę przesadzam. Sprawdzam tylko Twoją uważność.

Po prostu wybieram z tych wszystkich propozycji listę TOP 15. To zestaw, który trafia do Ciebie i Twojego zespołu. Gdy chcesz - sugeruję Ci moją rekomendację.

5# TWOJA NOWA NAZWA

Często nazwa jest częścią szerszego konceptu, opowieści o Twojej marce.  Mogę Ci pomóc stworzyć taką historię. Zbudować wokół Twojej nowej nazwy storytelling. Dać Ci narzędzia, które dadzą jej jeszcze większego "pałera".

777# TWÓJ SZCZĘŚLIWY NUMEREK

Jeżeli czujesz się na siłach stworzyć dobrą nazwę - zrób to! Nie jestem Ci potrzebny.
Być może chodzą Ci po głowie jakieś propozycje?

Napisz do mnie, chętnie zapoznam się z nimi i je z Tobą skonsultuje. Bezpłatnie.


Jeżeli jednak czujesz, że potrzebujesz pomocy i zdajesz sobie sprawę jak ważny dla Twojej firmy jest dobry naming - skontaktuj się ze mną, pomogę Ci. Najlepiej jak potrafię.

                         

Chcesz nazwę? Napisz



MOŻESZ TEŻ ZADZWONIĆ -   12 345 4494