• ZADZWOŃ DO MNIE: 604 77 34 67
testymoniale

Testymoniale robią dobrą robotę

Guru marketingu Dan Kennedy w jednym ze swoich blogów napisał: “To, co inni mówią o Twoim produkcie czy też biznesie jest przynajmniej o 1000% bardziej przekonywujące niż to, co Ty masz im do powiedzenia. Nawet jeżeli powiesz to o 1000% lepszymi słowami”. Powód tego jest prosty. Klienci mają dużo sceptycyzmu w stosunku do tego, co masz im do przekazania. Wiedzą, że jako nie jesteś obiektywny. Jako sprzedawcę instynktownie ustawiają Cię “po drugiej stronie barykady”. Kierując się zdrowym rozsądkiem, poszukują racjonalnych, obiektywnych powodów, dla których mają wybrać właśnie Twoją, a nie inną ofertę. I tu z pomocą przychodzą testymoniale. Są lepsze niż najlepszy copywriter.

Twoim klientom dużo łatwiej będzie uwierzyć w opinie innych klientów, nawet jeżeli znajdują się one na Twojej stronie i to Ty je tam umieściłeś. Im więcej wiarygodnych, pozytywnych opinii uda Ci się przedstawić, tym większa szansa, że to właśnie Twoja oferta zyska ich uznanie. Tak działają testymoniale. Często są lepsze niż najlepsze hasło reklamowe.

Wydawać by się mogło, że testymoniale to tani marketingowy chwyt wykorzystywany jedynie w agresywnym marketingu (ofertach z nurtu sqeeze pages). One tam są, bo naprawdę działają! Nie ma więc powodu, by rezygnować z nich w przypadku innych form prowadzenia działalności marketingowej. Właściwe zaprezentowanie opinii naszych zadowolonych klientów może być jednym z głównych elementów działających na naszą korzyść. To  doskonałe uzupełnienie tekstów na stronę internetową.

Zacznijmy więc od tego, jak zdobyć tego typu opinie. Pierwszym krokiem powinno być przejrzenie naszej dotychczasowej korespondencji z klientami. Wybranie z niej fragmentów tekstu, które w oczywisty sposób stawiają naszą firmę w dobrym świetle. Mogą to być słowa pochwały, podziękowania czy też komentarz odnoszący się do naszych kwalifikacji zawodowych. Warto sobie przypomnieć e-maile, które sprawiły, że poczuliśmy się miło, w których zostaliśmy szczerze docenieni. Po wyodrębnieniu odpowiednich tekstów powinniśmy skontaktować się z ich autorami. Powiedzieć szczerze o tym, w jakim celu chcielibyśmy zacytować tych kilka zdań, zapytać, czy możemy podpisać je danymi klienta. Rzadko kiedy zdarza się odmowa, ludziom schlebia, że mogą być pomocni.

 

Drugim sposobem stworzenia serii dobrych testymoniali jest zwrócenie się z prośbą o ich napisanie do naszych stałych, zadowolonych klientów. I tym razem powinniśmy szczerze opisać powód naszej prośby. Napisanie kilku zdań o pozytywnym wydźwięku nie stanowi zazwyczaj dla nikogo problemu. Owszem, zdarzają się informacje zwrotne typu: “OK, ale proszę to sobie samemu napisać i przesłać do mnie”. Decyzję czy skorzystać z takiego rozwiązania, każdy musi podjąć samodzielnie.
Testymonial nie powinien być długi. Ma składać się najwyżej z jednego, dwóch zdań. Najlepiej jeżeli będzie krótki i dobitny. Pamiętajmy, że nie mówimy tutaj o klasycznych referencjach. Tego typu dokumenty są zazwyczaj rozwlekłe i bardziej oficjalne. Przykładowy tekst powinien wyglądać następująco:

“Kreatywne podejście do serii eventów było jednym z ważniejszych elementów, które pozwoliły nam pozyskać cennego klienta.”

Imię Nazwisko, nazwa firmy

Zdarza się, że testymoniale doskonale sprawdzają się w połączeniu z case study szczegółowo opisującym projekt, z którym są związane. Pisanie takich tekstów warto powierzyć profesjonalnym copywriterom lub dziennikarzom. Testymonial może być zlinkowany z odpowiednim działem (case studies) na Twojej stronie. Dobre przykładny testymoniali można znaleźć na mojej stronie głównej.

Opinie zadowolonych klientów są na tyle ważnym elementem, że mogą znaleźć swoje stałe miejsce na stronie głównej. Dzięki zastosowaniu rotacyjnego wyświetlania można prezentować wiele opinii, które będą eksponowane potencjalnym klientom. Można również stworzyć na stronie osobną zakładkę, która będzie zawierać tego typu krótkie materiały referencyjne.

W dalszym czasie warto zwracać uwagę na wszelką korespondencję, która do nas przychodzi i wyławiać z niej zdania, które można użyć jako przyszłe testymoniale. Im bardziej szczere i naturalne będą te teksty, tym większa będzie ich wiarygodność.

Zamieszczaj testymoniale na swojej stronie – one po prostu dobrze działają.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*