Adam zafascynował się copywritingiem na dobre. Niemal każdego dnia czyta w sieci artykuł branżowy albo słucha odcinka podcastu o marketingu internetowym. Co kilka dni otrzymuje na skrzynkę newsletter z ofertami pracy dla copywriterów. Jednak czuje, że to nie wystarczy. Potrzebna mu całościowa wiedza o skutecznym copywritingu. A także mentor, który pokaże mu, jak stać się copywriterem z prawdziwego zdarzenia. Potrzebny mu kurs copywritingu.
Tylko jak wybrać ten właściwy?
Adam postanowił zrobić przegląd 10 najpopularniejszych według Google szkoleń.
Adam stwierdził, że zanim zacznie porównywanie dostępnych produktów w Internecie, musi wstępnie określić, na czym mu tak naprawdę zależy. Jaki to jest dobry kurs? Co powinien zawierać program nauczania? Jak długo powinien trwać? Po którym od razu będzie możliwe podjęcie pracy? Im dłużej o tym myślał, tym pytań było jeszcze więcej.
„Samo rozmyślanie nic nie da, trzeba brać się do roboty” – pomyślał Adam.
Wkrótce ułożył listę najważniejszych dla niego cech dobrego szkolenia z copywritingu:
Adam z góry odrzucił kursy stacjonarne. Obecnie naukę pisania tekstów musi pogodzić z zajęciami na uczelni. Chce uczestniczyć w kursie w dowolnym czasie i bez konieczności wychodzenia z domu. Dzięki temu będzie mógł zdobywać wiedzę również w weekendy i podczas przerw świątecznych. W ten sposób zapewni sobie także większą prywatność i nauczy się pisać skuteczne teksty we własnym tempie.
Optymalne szkolenie w przystępny sposób przekazuje wiedzę i całościowo wyczerpuje temat warsztatu copywritera. Adam chciałby się dowiedzieć o różnych rodzajach copywritingu. Wiedzę ogólną łatwiej później uszczegółowić w danym kierunku. Zwłaszcza, że jeszcze nie zdecydował ostatecznie, którym odłamem copywritingu się zajmie. Dobry kurs przygotuje go do podjęcia natychmiastowej pracy.
Adam na razie nie wie, ile powinien trwać kurs. Wie jednak, że jest to zajęcie bardzo czasochłonne. A im dłużej czyta o copywritingu, tym ma większą świadomość, ilu rzeczy jeszcze nie wie. Nauka tajników marketingowych zdecydowanie nie może trwać jeden dzień.
Teksty to coś, czego trzeba się uczyć w praktyce. Poznanie najskuteczniejszych formuł tworzenia landing page czy nagłówków nie zadziała, gdy nie spróbuje się ich samodzielnie napisać. Chciałby podczas kursu wykorzystać zdobytą wiedzę w praktyce i stworzyć pierwsze teksty do swojego portfolio. Najlepiej, gdyby były przez kogoś ocenione i skomentowane. Dzięki temu otrzyma informację zwrotną o swojej pracy. Dowie się również, nad czym jeszcze powinien popracować, aby udoskonalić swój warsztat pisarski.
Wybrał kurs copywritingu online, który daje możliwość poznania materiału w dowolnym czasie. Nie chciałby jednak tracić bezpośredniego wsparcia prowadzącego i możliwości zadawania pytań jak na szkoleniu stacjonarnym. Dodatkowo, chcąc zarabiać na pisaniu, miło by było mieć pod ręką kogoś, kto rozwieje pojawiające się wątpliwości.
Adam już wcześniej zauważył, że niektóre kursy dla wyróżniających się kursantów oferują późniejszą możliwość podjęcia pracy. A on zawsze angażuje się w to, co robi. Myśli, że podczas szkolenia nauczy się tworzyć wystarczająco dobre teksty, które otworzą mu drzwi do pierwszych zleceń bezpośrednio od prowadzącego.
Adam wie, że tanio kupuje się dwa razy. Jednak jest studentem i musi liczyć się z każdą wydaną złotówką. Zwłaszcza, że nie chce prosić rodziców o dodatkowe pieniądze na ten cel. Już wystarczająco mu pomagają w utrzymaniu się na studiach. W trakcie poszukiwań rozejrzy się za opcją płatności w ratach.
Może jest to najmniej istotne, ale zaświadczenie o zdobyciu wiedzy z copywritingu może się przydać w przyszłości. Oczywiście najważniejsze są umiejętności, ale papier dobrze prezentuje się w CV.
Adam ustalił wstępnie kryteria, którymi będzie kierował się przy wyborze kursu. Teraz tradycyjnie zajrzał do Google. Pominął płatne reklamy i otworzył pierwszych dziesięć stron, na których znalazł:
To specjalistyczny kurs z mentorskim wsparciem, który został stworzony przez Jarka Kaniewskiego, autora hasła „Pij mleko. Będziesz wielki”. Program jest bardzo obszerny: 200 lekcji podzielonych na 6 obszarów tematycznych, po 3 tygodnie każdy. Łącznie daje to ponad 45 godzin materiałów video do odtworzenia. Poruszane tematy nawiązują praktycznie do każdego rodzaju copywritingu – od sprzedażowego do kreatywnego. Adam zapoznał się z pełnym harmonogramem szkolenia, który jest dostępny po napisaniu maila. Lekcję próbną dostał gratis.
Program obejmuje również zadania praktyczne, z których otrzymywany jest na bieżąco feedback. Oprócz tego są:
Dla najzdolniejszych kursantów przewidziana jest możliwość podjęcia pracy w zawodzie w agencji Copywriter.pl.
Kurs dostępny jest w dwóch opcjach:
Po obejrzeniu wszystkich materiałów i zrobieniu prac domowych kursant otrzymuje imienny certyfikat. Kursanci swoimi spostrzeżeniami mogą wymieniać się w zamkniętej grupie na Facebooku.
Prowadzący daje gwarancję – możliwość zwrotu pieniędzy do 21 dni od daty zakupu pod warunkiem aktywnego uczestnictwa w zajęciach.
To 29 wykładów zamkniętych w 7 godzinach szkolenia za 139 zł, oferowanych przez Strefę Kursów.
Dostęp do platformy jest nielimitowany. Są testy i zadania, ale nie ma oceny materiałów i bezpośredniego kontaktu z prowadzącym.
Kurs obiecuje naukę tworzenia:
Ma nauczyć również korzystania z najważniejszych narzędzi i pokazać, gdzie szukać pracy.
Po zaliczeniu testu wystawiane jest zaświadczenie.
Na platformie jest możliwość dokupienia kolejnych powiązanych kursów, np. Social Media Menager za 591 zł.
Oferuje praktyczny kurs, który odbywa się pod okiem dedykowanego opiekuna.
W trakcie trwania szkolenia kursant ma za zadanie napisać 12 artykułów zgodnie z załączonymi wytycznymi. Opiekun sprawdza każdy tekst i przesyła feedback. Po poprawkach artykuł jest publikowany w sieci i buduje portfolio. Łącznie te czynności mają zająć 90 godzin.
Kurs skupia się na działaniach content marketingowych i zaznajomieniu się z zasadami SEO.
Koszt kursu został wyceniony na 699 zł netto. Kurs kończy się uzyskaniem zaświadczenia, a dla najzdolniejszych kursantów przewidziana jest praca. Do kursu dołączone są materiały szkoleniowe.
Kurs zrobiła Ewa Szczepaniak, autorka książki Sztuka projektowania tekstów. Podzielony jest na 5 modułów po 5-7 lekcji. Materiały wideo trwają 20-40 min. Poruszane tematy dotyczą:
Podczas kursu do napisania jest 11 tekstów, z czego min. 1 podlega sprawdzeniu.
Dodatkowo przewidziane są dwa spotkania online: z prawnikiem oraz z księgową, a także 4 „dodatkowe szkolenia” poszerzające wiedzę z kursu.
Zaangażowani uczniowie mogą doczekać się swojego profilu w bazie copywriterów działającej w ramach serwisu.
Są przewidziane 3 wersje:
Tu przewidziana jest 14-dniowa gwarancja satysfakcji użytkownika.
Kurs od Udemy.com trwa łącznie 3 h 26 min i podzielony jest na 8 sekcji i 50 wykładów, w tym treści wideo to 36 min oraz 47 artykułów.
Porusza różnorodną tematykę:
Do tego omawiane są formalności i początki pracy w zawodzie. W ramach kursu jest dostęp do otwartej grupy na Facebooku.
Przewidziane są również prace domowe i feedback od instruktora, jednak na stronie kursu nie ma doprecyzowanej liczby i zakresu sprawdzanych prac.
Ostatnia aktualizacja kursu była przeprowadzona w listopadzie 2022 roku. Do kursu użytkownik ma pełny dożywotni dostęp, a zakończenie nauki zwieńczone jest dyplomem. Koszt to 239,99 zł z 30-dniową gwarancją zwrotu pieniędzy.
Propozycja Jacka Waśkiela, który za 357 zł oferuje podstawową wiedzę tworzenia skutecznych treści, głównie pod kątem SEO. Obejmuje też podstawową wiedzę o:
Jak informuje prowadzący, jest to oferta od praktyka dla praktyków, więc teoria jest tu ograniczona do niezbędnego minimum.
Powyższe zagadnienia ujęte są w 30 lekcjach podzielonych na 3 moduły o łącznej długości ok. 3 godzin. Dostęp do kursu jest dożywotni.
Autorem tej pozycji jest Artur Jabłoński, autor książki „Jak pisać, żeby chcieli czytać (i kupować)”. Kurs podzielony jest na 5 części, które poświęcone są kolejno:
Wszystko ujęte jest w 22 lekcjach, których odsłuchanie zajmie 5 godzin.
Dostęp do platformy przewidziany jest na rok.
Do każdej części przygotowane są prace domowe. Podpowiedzi co do warsztatu ma udzielić zamknięta grupa na Facebooku, składająca się z kursantów i pracowników digitalk.
Koszt kursu to 933,57 zł brutto, jest możliwość rozłożenia płatności na raty.
Prowadzona przez Kubę Kamara, który w 10 częściach opowiada m.in.:
Każdy etap zakończony jest pracą domową, która zostanie sprawdzona przez prowadzącego. Można również liczyć na wsparcie grupy na Facebooku. Raz w miesiącu kursanci spotykają się na konsultacjach na żywo.
Kursanci są zachęcani do założenia konta na GoodContent i realizowania tam pierwszych płatnych zadań. Dla najzdolniejszych kursantów przewidziana jest praca.
Szkolenie objęte jest 30-dniową gwarancją typu „satysfakcja albo zwrot pieniędzy”.
Prowadzący daje także 3-miesięczną gwarancję w przypadku, gdy kursant nie zarobi w tym czasie min. 500 zł i nie zdobędzie min. 1 zlecenia.
Jako bonus przewidziane są wzory dokumentów przydatnych w pracy.
Opłata za kurs to 1297 zł.
Kurs oferowany jest przez Macieja Wojtasa i dotyczy tworzenia:
W trakcie kursu możliwe jest zadawanie pytań prowadzącemu przez formularz kontaktowy.
W kwietniu 2023 roku autor planuje dodać do kursu 6 lekcję o sztucznej inteligencji w branży.
Po podaniu maila i zapisie do newslettera potencjalny kursant otrzyma za darmo pierwszą, obszerną lekcję. Cena została ustalona na 49 zł za rok dostępu.
Jest to ostatnia podpowiedziana przez Google pozycja z pierwszej dziesiątki. Stawia na praktykę i uzupełnienie już posiadanej wiedzy, którą można zdobyć po odbyciu bezpłatnego kursu e-mail.
Podczas trwania praktyk poruszane są tematy odnośnie:
Dostęp przewidziany jest na minimum rok. W tym czasie kursant korzysta z dostępnych materiałów i odrabia prace domowe. Te następnie są sprawdzane przez opiekuna i redakcję.
Zakończenie szkolenia potwierdza dyplom. Cena została ustalona na kwotę 970 zł, którą można opłacić w ratach. Także w tym wypadku niektórzy szczęśliwcy mogą liczyć na pracę po zakończeniu kursu.
Adam otarł pot z czoła. Szczegółowe przejrzenie tych kursów zajmuje naprawdę dużo czasu. Otworzenie każdej kolejnej oferty powodowało, że już zapominał, co było w poprzedniej! A wiele z nich jest naprawdę perswazyjnych i dobrze przygotowanych. W końcu chcąc sprzedać swój kurs, copywriterzy też musieli stworzyć skuteczne treści reklamowe. Na szczęście zrobił sobie z nich notatki:
Do pokoju weszła Karolina i podała mu kubek lodów.
– Co powiesz na deser?
– Dzięki, przyda mi się trochę cukru – powiedział Adam i zaczął jeść lody. Widać było, że myślami jest cały czas gdzieś indziej.
– Znowu ślęczysz nad tym całym copywritingiem? – spytała Karolina.
– Tak, próbuję wybrać najlepsze szkolenie. Popatrz na moją rozpiskę. Tańsze pozycje oferują poznanie zupełnych podstaw. Droższe przeważnie zawierają już wsparcie prowadzącego i pomoc w pozyskaniu pierwszych klientów. Praktycznie po każdym z nich otrzymam certyfikat, ale już teraz nie wiem, czy jest to istotne. Dla większości powyższych propozycji możliwe jest również wystawienie faktury. Była też propozycja od Areny Szkoleń, gdzie w ofercie są 2-dniowe spotkania w formie warsztatów online w małych grupach, ale to akurat odbiegało od przyjętych przeze mnie założeń.
– Faktycznie jest kilka ciekawych propozycji. Masz już swojego faworyta?
– Chyba tak. Najbardziej przekonuje mnie Copywriting Masterclass. Ale jeszcze się waham. W końcu to trochę kasy. Poczytam opinie w necie. Popytam też na facebookowych grupach. Może mi pomogą w podjęciu ostatecznej decyzji. Słowem, jeszcze się z tym prześpię, zanim się zdecyduję. – Adam na chwilę się zamyślił, po czym dodał: – To co? Masz jakieś plany na wieczór? Może gdzieś wyskoczymy?
– Jasne. Jak tylko obiecasz, że choć przez chwilę nie będziesz mówił o świecie reklamy – zażartowała Karolina i zaczęli zbierać się do wyjścia.
Opisane kursy wyświetliły się jako TOP 10 w dniu 24.03.2023 r. Każdego dnia Google może wyświetlić inną listę. Zawartość kursów, a także ich cena to również stan na ten dzień. Oferta ta mogła w każdej chwili ulec zmianie. Mimo to mam nadzieję, że dzięki temu tekstowi będziesz mieć rozeznanie, jak różnorodne są kursy i szkolenia dotyczące copywritingu. Udział w kursie może być naprawdę fascynującą przygodą, dlatego warto poświęcić chwilę na wybranie tego właściwego. Powodzenia!
Codziennie od nowa kocham…. słowa. To dzięki nim możemy snuć plany, marzenia i tłumaczyć otaczającą nas rzeczywistość. To dzięki nim jesteśmy ludźmi. Czasem jedno słowo pobudzi nas do działania, a tysiąc innych nie zmieni nic. I o tej magii codziennie chcę wiedzieć więcej.