Internet to miejsce, w którym każdego dnia powstają tysiące witryn i e-sklepów. Ich twórcy starają się, aby projekt był wyjątkowy. Stworzenie dobrze wyglądającej witryny to jedno, ale zadbanie o to, aby była widoczna, to godziny spędzone nad stworzeniem dobrej kampanii reklamowej. Do promocji swojej marki często wykorzystujemy social media. To doskonały kanał do sprzedaży usług czy produktów. Platformy społecznościowe cechują się tym, że możemy nawiązać relację ze swoim odbiorcą, niekoniecznie wydając na to duże pieniądze. Możemy robić to również za darmo, jeśli umiemy dotrzeć do naszego potencjalnego klienta swoim contentem – czyli realną wartością.
W tym artykule wytłumaczę Ci, jak wykorzystać jedną z takich platform do rozbudowania biznesu. Pinterest – bo o nim mowa – to platforma inspiracji. Przeglądamy na niej tysiące zdjęć w poszukiwaniu pomysłów na podróż, ciasto czy aranżację kwiatową. Ale może być to również idealne narzędzie biznesowe.
Przypnij zainteresowania! – tak można tłumaczyć na język polski tę nazwę będącą rebusem wyrazów pin ‘szpilka’ i interest ‘zainteresowanie’.
Pinterest to miejsce do tworzenia wizualnych postów, tzw. pinów, które mają na celu pokazanie Twojej marki, zainspirowanie innych użytkowników oraz sprzedaż produktów.
Na Pintereście najczęściej spotykamy się z graficzną formą przekazu. Oznacza to, że wykorzystując go w biznesie, powinniśmy skupić się na tym, żeby nasza tablica była estetyczna i przyjemna dla oka odbiorcy.
Na platformie możemy założyć konto indywidualne lub firmowe. Jako zalogowany użytkownik możemy zapisywać piny, które nas interesują, oraz samemu tworzyć takie, które zainteresują innych.
Założenie konta firmowego składa się z 7 etapów:
Co dalej ?
Pin składa się z:
⇨ tytułu,
⇨ grafiki/filmu,
⇨ opisu,
⇨ hashtagów,
⇨ linku odsyłającego.
Poniżej przedstawię Ci różne rodzaje pinów, jakie możesz umieszczać na swojej tablicy. Każdy z nich daje Tobie (lub Twoim odbiorcom) inne możliwości. Warto więc przetestować przynajmniej niektóre z nich.
Twórz tablice, aby zapisywać i porządkować tematycznie swoje piny. To w dużym stopniu wpłynie na estetykę i przejrzystość Twojego profilu.
Jeśli na przykład zajmujesz się tworzeniem stron internetowych, możesz stworzyć tablicę o nazwie “projekty stron www” i dzielić się z innymi swoimi pomysłami i inspiracjami.
Twoim zadaniem jest zainteresować odbiorcę. Jeśli Ci się to uda, z pewnością platforma Pinterest.com pomoże Twojej marce w zbudowaniu pozytywnego wizerunku, zwiększy ruch i sprzedaż na Twojej stronie.
Posiadając konto firmowe, możesz skorzystać z opcji tworzenia płatnych reklam, które wyświetlą się spersonalizowanym odbiorcom Twojego produktu. Z poziomu konta biznesowego masz również wgląd do statystyk, dzięki którym będziesz mógł lepiej przygotować reklamy, wyciągając wnioski z poprzednich kampanii. W skrócie, będziesz wiedział, co działa, a co musisz poprawić.
W zakładce “Statystyki” znajdziesz informacje, które mogą okazać się bardzo przydatne dla Twojego biznesu. Dowiesz się z nich, ile osób:
Wchodząc głębiej, możesz również przeanalizować swoją grupę docelową pod kątem jej:
Jeżeli prowadzisz sklep internetowy, to warto śledzić konwersję, dzięki której dowiesz się:
Po pierwsze, eksperymentuj !
Pinterest umożliwia reklamodawcy kierowanie reklam pod kątem słów kluczowych, lokalizacji, wieku oraz innych danych i kategorii.
Pozwala na tworzenie reklam w formie grafik, wideo, infografik, kolekcji, karuzeli.
Jak widzisz, możliwości jest wiele. Dlatego próbuj, testuj i sprawdzaj, co działa.
Poniżej przedstawiam Ci narzędzia, które wypróbowałem na swoim koncie i z czystym sumieniem mogę polecić. Wypróbuj je, jeśli chcesz zaoszczędzić swój czas spędzony na działaniach marketingowych na Pintereście.
Dzięki temu narzędziu, będziesz mógł w dowolnym momencie przypiąć obrazy z każdej witryny i dodać je do swojego harmonogramu na Pintereście.
Możesz również przeglądać statystyki dotyczące Twoich pinów: komentarze, polubienia.
https://buffer.com/pinterest-for-business
Znajdź tablice grupowe i dołącz do nich lub je współtwórz. Pingroupie oferuje opcję sortowania tablic, np. według popularności. Ddzięki temu możesz szybko znaleźć te, które cieszą się dużym zainteresowaniem społeczności Pinteresta.
Kompleksowe narzędzie do obsługi Pinteresta., Zzawiera w sobie kilka ciekawych opcji analitycznych poza tymi oczywistymi statystykami., Ddzięki temu narzędziu możemy dowiedzieć się więcej o naszej konkurencji, lepiej poznać swoich wpływowych obserwatorów.
Jeśli rozpoczynasz swoją przygodę z Pinterestem lub chcesz ulepszyć swoje istniejące już konto, to zachęcam Cię do obserwowania tego, co robią popularni użytkownicy. Poniżej prezentuję Ci kilka kont z przykładowych dziedzin. Myślę, że mogą Cię zainspirować.
https://pl.pinterest.com/yourclassylook/_created/
https://pl.pinterest.com/westwingpl/_shop/
https://pl.pinterest.com/saltinourhair/_created/
https://pl.pinterest.com/sha24nna/_created/
https://pl.pinterest.com/picklesnhoney/_created/
Kolejną inspiracją, którą chciałbym się z Tobą podzielić, są przewidywane trendy, czyli hasła, które w 2022 roku prawdopodobnie będziemy wyszukiwać najczęściej na Pintereście.
Well-being – to stan, w którym czujemy się komfortowo. Definicja well-being obejmuje holistyczne spojrzenie na człowieka i jego potrzeby.
Bezpieczne przestrzenie – to miejsca w naszych domach, które będą naszym azylem, będziemy w nich odpoczywać i oddawać się swoim pasjom.
Flexercise – to “łagodne” formy ruchu. Odpuścimy sobie karkołomne treningi na siłowniach. Zamiast tego udamy się na spacer.
Rozwój duchowy – dbanie o poszerzanie samoświadomości; kładzenie nacisku na komunikację z drugim człowiekiem.
Relation-tips – to nic innego jak wskazówki dotyczące naszych relacji, dzięki którym polepszymy więź z naszym partnerem.
Praca miłości – to biznesy stworzone z pasji i zainteresowań, których na rynku będzie pojawiało się coraz więcej.
Finpowerment – to nic innego jak świadome zarządzanie budżetem.
Jak widzisz, pinować każdy może, a platforma jest prosta i intuicyjna w obsłudze. Wiesz już, w jaki sposób możesz wykorzystać jej potencjał do zwiększenia sprzedaży i rozpoznawalności Twojej marki. Znasz narzędzia, które ułatwią Ci pracę na platformie. Tworząc swój profil biznesowy, miej na uwadze trendy i hasła, które będą najczęściej wyszukiwane przez użytkowników. Stwórz biznes, który będzie opierał się na Twoich pasjach. Dzięki temu ludzie dostrzegą autentyczność w tym, co robisz. I to co najważniejsze – baw się tą kreatywną przestrzenią świata, jaką jest Pinterest. Mam nadzieję, że ten artykuł przekonał Cię do tego, że warto dołączyć do zacnego grona Pinnersów i, sprzedając swoje produkty czy usługi, przy okazji inspirować świat.
Bibliografia:
https://blog.hootsuite.com/how-to-use-pinterest-for-business/amp/
https://buffer.com/library/pinterest-tools/amp/