Jak napisać opis firmy, który przyciągnie klientów niczym magnes? Sprawdź 10 wskazówek, dzięki którym stworzysz tekst do zakładki „O nas” jak profesjonalista

Jak napisać opis firmy, który przyciągnie klientów niczym magnes? Sprawdź 10 wskazówek, dzięki którym stworzysz tekst do zakładki „O nas” jak profesjonalista

Chcesz wiedzieć, jak wyróżnić swoją markę? Zobacz proste i praktyczne rady, które ułatwią Ci to zadanie. Zwróć uwagę na przykładowe gotowe opisy firm i stwórz treść, której będzie zazdrościć Ci konkurencja.


Czy opis firmy jest potrzebny? Jak działa zakładka „O nas”?

Opis firmy należy do najważniejszych elementów strony internetowej każdego przedsiębiorstwa. To właśnie „O nas” lub „O firmie” jest jedną z najczęściej odwiedzanych przez osoby zainteresowane podstron. Wielokrotnie też na jej podstawie klienci podejmują decyzję o skorzystaniu z oferty danego przedsiębiorcy. Dlaczego? 

Odpowiedź jest prosta. Treść opisu firmy powinna budować relację z klientem. Słowa, które umieścisz w zakładce „O nas”, dają mu szansę poznać Twoją ludzką twarz, a nie tylko logo, którym posługuje się firma. Jeżeli nie wywołasz emocji u swojego czytelnika, pozostanie obojętny na ofertę, którą mu przedstawiasz. Jaki będzie skutek? Opuszczenie Twojej strony internetowej i w efekcie wybór konkurencji. W tym artykule pokażę Ci, jak do tego nie dopuścić.



Czy napisanie dobrego opisu firmy jest trudne?

Często przedsiębiorcy uważają, że tworzenie treści o swoim biznesie jest bardzo proste. Przecież wystarczy opisać, czym zajmuje się firma, oraz wyliczyć jej wszystkie zalety i osiągnięcia. Nic bardziej mylnego. Ta podstrona daje Ci szansę na zbudowanie zaufania do marki oraz usług, które proponujesz. Nie zmarnuj tego!

Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić, nic straconego. Na początek wyjawię Ci najważniejszą zasadę copywriterów. Bez niej bardzo ciężko stworzyć dobry tekst marketingowy.



Jak napisać opis firmy, który wzbudza zaufanie klienta? Poznaj sekret najlepszych copywriterów

Każdy tekst kierowany do odbiorcy powinien spełniać konkretne zadanie, np. zbudowanie relacji z kupującym. Żeby tak się stało, musisz podczas pisania kierować się jedną ważną zasadą. Jaką? Na każdym kroku pamiętaj o czytelniku. Tak, nawet pisząc tekst o sobie, nie skupiaj się na sobie. Dlaczego?

Twój odbiorca przeważnie nie chce znać Twojego życiorysu. On chce się dowiedzieć, co możesz mu zaproponować i dlaczego ma wybrać właśnie Ciebie. Pisz więc zawsze przez pryzmat korzyści dla klienta. Skoro to już wiesz, możemy przejść do konkretów.



Jak najlepiej zaprezentować firmę? Przedstawić swój zespół, pokazać najważniejsze wartości czy zastosować storytelling?


Oto 10 wskazówek, które ułatwią Ci stworzenie zakładki „O nas”:



#1 STWÓRZ TREŚĆ, KTÓRA WZBUDZA ZAUFANIE KLIENTA

Jeśli klient czyta informacje o Twoim biznesie, najprawdopodobniej chce się dowiedzieć, czy może Ci zaufać. Chce mieć pewność, że warto zainwestować swoje pieniądze właśnie u Ciebie. Co zrobić, żeby pozbył się swoich wątpliwości? 

  • Pobudź jego emocjeIm bardziej osobisty tekst, tym głębiej dotrze on do czytelnika.
  • Bądź autentyczny. Pozwól mu zobaczyć Twoje prawdziwe „ja”.
  • Pokaż mu siebie i swój zespół. Niech przekona się, że pod nazwą i logo firmy znajdują się prawdziwi ludzie.

image 3
https://www.copywriter.pl/o-nas/


Pamiętaj, że firmową stronę odwiedzają nie tylko potencjalni klienci. Mogą to być również osoby, które chcą z Tobą nawiązać współpracę lub rozważają podjęcie pracy w Twoim przedsiębiorstwie. Z tego powodu warto zadbać o osobisty charakter tekstu. To zawsze w większym stopniu buduje relację oraz podkreśla wizerunek firmy niż gotowy opis zaczerpnięty z Internetu.



#2 PRZEDSTAW KLIENTOWI SWOJĄ MISJĘ

Wiem, o czym pomyślisz. „Jaką ja mogę mieć misję? Przecież to zwykłe przedsiębiorstwo”. Masz rację, słowo „misja” brzmi dość górnolotnie, jeśli nie jesteś agentem specjalnym lub żołnierzem. Spróbujmy jednak spojrzeć na to z szerszej perspektywy.

Przekonaj odbiorcę, że Twoja firma powstała z pasji lub chęci dokonania zmiany czegoś na lepsze. Wyjaśnij mu, czym się zajmujesz i dlaczego lubisz to, co robisz

Takie treści na stronę nie tylko zbliżają konsumenta do marki, ale również pokazują ludzką twarz firmy. Przede wszystkim jednak podkreślają zaangażowanie, które zawsze jest pozytywnie odebrane przez drugą stronę.

image 2
https://yes.pl/o-nas



#3 POKAŻ, ŻE ROZUMIESZ ODBIORCĘ I MASZ ROZWIĄZANIE JEGO PROBLEMÓW

Konsument szukając oferty robi to z konkretnego powodu. Chce zaspokoić swoją potrzebę. Może ona wynikać z wielu czynników, być mocniejsza lub słabsza. Bez względu jednak na okoliczności, rezultat jest taki sam. Klient szuka rozwiązania swojego problemu. Udowodnij, że właśnie Twoja propozycja mu to zapewni. Wyjaśnij, że posiadasz odpowiednie usługi lub produkty oraz niezbędne doświadczenie.

Pomyśl, co Ty i Twoi pracownicy robicie, aby lepiej rozumieć swoich klientów i ich oczekiwania. To z uwagi na różnorodność przedsiębiorstw na rynku mogą być bardzo różne aktywności, np. budowanie hal testowych, szkolenia, a nawet podróżowanie.



#4 WYRÓŻNIJ SIĘ NA TLE KONKURENCJI

Tworząc opis firmy, pomyśl, co wyróżnia na tle konkurencji właśnie Twój biznes. Jeśli nie określisz swojego atutu, nie będziesz widoczny dla potencjalnych klientów. Zobacz kilka przykładów, które pomogą Ci znaleźć Twoją mocną stronę:

  • posiadasz unikalny produkt, którego nie ma nikt inny;
  • jako jedyny w mieście posiadasz daną usługę;
  • z Twoich usług/produktów korzysta osoba z autorytetem;
  • wykonujesz daną usługę najtaniej w okolicy;
  • masz do opowiedzenia ciekawą historię o swojej marce;
  • zatrudniasz w swojej firmie pracowników, którym zazwyczaj ciężko znaleźć pracę, np. osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności;
  • królujesz w social mediach;
  • siedziba Twojego przedsiębiorstwa znajduje się w atrakcyjnym dla klienta miejscu.

To tylko kilka przykładów biznesowych wyróżników. Każda firma posiada jakiś atut. Znajdź swoją mocną stronę, a zapunktujesz nią u swojego odbiorcy.



#5 PISZ PROSTYM JĘZYKIEM

Żeby stworzyć dobry tekst, musisz sobie uświadomić, do kogo go piszesz. Jeśli to już wiesz, możesz dostosować swój styl pisania do odbiorcy tekstu. Warto jednak pamiętać, że w większości przypadków najlepiej sprawdzi się prosty język

  • Pisz proste, szczere zdania. Bez zbędnego wymyślania pięknych, formalnych słów, których nigdy nie używasz.
  • Pisz myślami, nie zdaniami. Każdy akapit powinien być nową myślą.
  • Użyj konkretnych informacji, statystyk, liczb. To przykuje uwagę odbiorcy i podkreśli wyniki firmy.
  • Unikaj bombastycznych słów, których mózg odbiorcy nie rejestruje, np.: „lider w branży”, „ekspert marketingowy”, „wiodące rozwiązanie”, „kompleksowe usługi” czy „zrównoważony rozwój”.
image 1
https://www.lot.com/pl/pl/odkrywaj/o-lot/lot-w-liczbach



#6 ZASTOSUJ STORYTELLING

Aby zwiększyć szansę na rozbudzenie ciekawości czytelnika, możesz w ramach podstrony „O nas” opowiedzieć historię, np. powstania firmy. Ten sposób ma wręcz hipnotyzującą moc i dociera do odbiorcy znacznie mocniej niż standardowe teksty marketingowe. Musisz jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach.

  • Buduj storytelling na prostych, nieprzekombinowanych historiach.
  • Wzbudź emocje. Osobiste historie podkreślają autentyczność tekstu oraz tworzą relację z odbiorcą.
  • Postaw na opowieść, która będzie pasować do przekazu.
  • Dostosuj historię do czytelnika. Da Ci to pewność, że ją zrozumie.
  • Spróbuj w pewnym momencie wciągnąć odbiorcę do swojej opowieści. Jeśli sam stanie się jej bohaterem, wywrzesz na nim mocniejsze wrażenie.



#7 BĄDŹ KREATYWNY

Kreatywność zakładki „O firmie” może przejawiać się na wiele sposobów. Im bardziej jej treść będzie nieoczywista i zaskakująca, tym mocniej zaciekawi odbiorcę. 

Jedną z opcji stworzenia kreatywnego, krótkiego opisu firmy jest zastosowanie dowcipu. Humorystyczne teksty są przeważnie lepiej oceniane przez czytelników. Sprawiają, że treść jest lekka w odbiorze i lepiej zapamiętywana.

Nie jest jednak powiedziane, że w każdym przypadku zakładka „O nas” ma być tekstem. Jeżeli tylko masz taką możliwość, spróbuj czegoś innego. Historię swojej firmy możesz opowiedzieć na wiele sposobów.

Co Ty na to, żeby nagrać filmik? Może on promować Twoją markę, opowiadać misję firmy lub przedstawiać zespół. Jeśli wolisz inne rozwiązanie, spróbuj dodać zdjęcia, np. z wyjazdów integracyjnych. Takie „smaczki” na pewno zaciekawią i pozytywnie zaskoczą odbiorcę. Dzięki nim także wyróżnisz się na tle konkurencji.



#8 POCHWAL SIĘ, ALE Z UMIAREM

Jeżeli masz na swoim koncie wiele sukcesów w branży, to oczywiście możesz się nimi podzielić. Nie zasyp jednak odbiorcy dużą ilością tekstu na swój temat. Najprawdopodobniej przyniesie to odwrotny skutek, niż zakładasz. Twój czytelnik może po prostu pominąć te wszystkie informacje lub odebrać je jako przechwałki. Pamiętaj, klienci lubią czytać o sobie, a nie o Tobie.

Aby przykuć uwagę adresata, dużo lepiej wybrać najważniejsze osiągnięcia, z których jesteś szczególnie dumny. Będzie to świadczyć o Twoim profesjonalizmie, a dodatkowo wzmocnisz swój wizerunek w jego oczach.

image
https://onlybio.life/content/4-o-nas



#9 POD KONIEC TEKSTU POPROWADŹ SWOJEGO CZYTELNIKA DALEJ

Kiedy odbiorca skończy czytać tekst, nie zostawiaj go samemu sobie. Wskaż, co mógłby teraz zobaczyćPo przeczytaniu opisu powinien patrzeć na Twoją markę przychylniej. Zwiększy to prawdopodobieństwo odwiedzenia proponowanej przez Ciebie zakładki

W zależności od celu, który chcesz uzyskać, możesz go poprowadzić do

  • strony z promocjami,
  • ogólnej oferty,
  • flagowego produktu,
  • pliku do pobrania,
  • profilów w mediach społecznościowych (Facebook, Instagram, Twitter),
  • zapisów na newsletter.



#10 AKTUALIZUJ DANE

Może się zdarzyć, że posiadasz naprawdę ciekawy opis firmy, ale zamieszczona treść nie jest już aktualna. Niestety content, który nawet w małym stopniu nie jest zgodny z prawdą, może zostać negatywnie odebrany przez adresata.

Prawdziwość informacji na stronie ma bezpośredni wpływ na wiarygodność przedsiębiorstwa. Pamiętaj więc, aby jak najczęściej aktualizować treść opisu Twojej firmy. Tylko wtedy będzie ona spełniać w 100% swoje zadanie.



Nadal masz wątpliwości, czy potrafisz samodzielnie napisać tekst o swojej marce?

Spokojnie, nie każdy uważa pisanie za swoją mocną stronę. My to rozumiemy. Jeżeli potrzebujesz profesjonalnego tekstu, jesteśmy do Twojej dyspozycji. Znajdź swojego copywritera na https://www.copywriter.pl/

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Aleksandra
Aleksandra
1 rok temu

Bardzo dobrze wyjaśnione. Świetne wskazówki! Wykorzystam je w swojej firmie.