Chcesz wiedzieć, jak wyróżnić swoją markę? Zobacz proste i praktyczne rady, które ułatwią Ci to zadanie. Zwróć uwagę na przykładowe gotowe opisy firm i stwórz treść, której będzie zazdrościć Ci konkurencja.
Opis firmy należy do najważniejszych elementów strony internetowej każdego przedsiębiorstwa. To właśnie „O nas” lub „O firmie” jest jedną z najczęściej odwiedzanych przez osoby zainteresowane podstron. Wielokrotnie też na jej podstawie klienci podejmują decyzję o skorzystaniu z oferty danego przedsiębiorcy. Dlaczego?
Odpowiedź jest prosta. Treść opisu firmy powinna budować relację z klientem. Słowa, które umieścisz w zakładce „O nas”, dają mu szansę poznać Twoją ludzką twarz, a nie tylko logo, którym posługuje się firma. Jeżeli nie wywołasz emocji u swojego czytelnika, pozostanie obojętny na ofertę, którą mu przedstawiasz. Jaki będzie skutek? Opuszczenie Twojej strony internetowej i w efekcie wybór konkurencji. W tym artykule pokażę Ci, jak do tego nie dopuścić.
Często przedsiębiorcy uważają, że tworzenie treści o swoim biznesie jest bardzo proste. Przecież wystarczy opisać, czym zajmuje się firma, oraz wyliczyć jej wszystkie zalety i osiągnięcia. Nic bardziej mylnego. Ta podstrona daje Ci szansę na zbudowanie zaufania do marki oraz usług, które proponujesz. Nie zmarnuj tego!
Jeżeli nie wiesz, jak to zrobić, nic straconego. Na początek wyjawię Ci najważniejszą zasadę copywriterów. Bez niej bardzo ciężko stworzyć dobry tekst marketingowy.
Każdy tekst kierowany do odbiorcy powinien spełniać konkretne zadanie, np. zbudowanie relacji z kupującym. Żeby tak się stało, musisz podczas pisania kierować się jedną ważną zasadą. Jaką? Na każdym kroku pamiętaj o czytelniku. Tak, nawet pisząc tekst o sobie, nie skupiaj się na sobie. Dlaczego?
Twój odbiorca przeważnie nie chce znać Twojego życiorysu. On chce się dowiedzieć, co możesz mu zaproponować i dlaczego ma wybrać właśnie Ciebie. Pisz więc zawsze przez pryzmat korzyści dla klienta. Skoro to już wiesz, możemy przejść do konkretów.
Jeśli klient czyta informacje o Twoim biznesie, najprawdopodobniej chce się dowiedzieć, czy może Ci zaufać. Chce mieć pewność, że warto zainwestować swoje pieniądze właśnie u Ciebie. Co zrobić, żeby pozbył się swoich wątpliwości?
Pamiętaj, że firmową stronę odwiedzają nie tylko potencjalni klienci. Mogą to być również osoby, które chcą z Tobą nawiązać współpracę lub rozważają podjęcie pracy w Twoim przedsiębiorstwie. Z tego powodu warto zadbać o osobisty charakter tekstu. To zawsze w większym stopniu buduje relację oraz podkreśla wizerunek firmy niż gotowy opis zaczerpnięty z Internetu.
Wiem, o czym pomyślisz. „Jaką ja mogę mieć misję? Przecież to zwykłe przedsiębiorstwo”. Masz rację, słowo „misja” brzmi dość górnolotnie, jeśli nie jesteś agentem specjalnym lub żołnierzem. Spróbujmy jednak spojrzeć na to z szerszej perspektywy.
Przekonaj odbiorcę, że Twoja firma powstała z pasji lub chęci dokonania zmiany czegoś na lepsze. Wyjaśnij mu, czym się zajmujesz i dlaczego lubisz to, co robisz.
Takie treści na stronę nie tylko zbliżają konsumenta do marki, ale również pokazują ludzką twarz firmy. Przede wszystkim jednak podkreślają zaangażowanie, które zawsze jest pozytywnie odebrane przez drugą stronę.
Konsument szukając oferty robi to z konkretnego powodu. Chce zaspokoić swoją potrzebę. Może ona wynikać z wielu czynników, być mocniejsza lub słabsza. Bez względu jednak na okoliczności, rezultat jest taki sam. Klient szuka rozwiązania swojego problemu. Udowodnij, że właśnie Twoja propozycja mu to zapewni. Wyjaśnij, że posiadasz odpowiednie usługi lub produkty oraz niezbędne doświadczenie.
Pomyśl, co Ty i Twoi pracownicy robicie, aby lepiej rozumieć swoich klientów i ich oczekiwania. To z uwagi na różnorodność przedsiębiorstw na rynku mogą być bardzo różne aktywności, np. budowanie hal testowych, szkolenia, a nawet podróżowanie.
Tworząc opis firmy, pomyśl, co wyróżnia na tle konkurencji właśnie Twój biznes. Jeśli nie określisz swojego atutu, nie będziesz widoczny dla potencjalnych klientów. Zobacz kilka przykładów, które pomogą Ci znaleźć Twoją mocną stronę:
To tylko kilka przykładów biznesowych wyróżników. Każda firma posiada jakiś atut. Znajdź swoją mocną stronę, a zapunktujesz nią u swojego odbiorcy.
Żeby stworzyć dobry tekst, musisz sobie uświadomić, do kogo go piszesz. Jeśli to już wiesz, możesz dostosować swój styl pisania do odbiorcy tekstu. Warto jednak pamiętać, że w większości przypadków najlepiej sprawdzi się prosty język.
Aby zwiększyć szansę na rozbudzenie ciekawości czytelnika, możesz w ramach podstrony „O nas” opowiedzieć historię, np. powstania firmy. Ten sposób ma wręcz hipnotyzującą moc i dociera do odbiorcy znacznie mocniej niż standardowe teksty marketingowe. Musisz jednak pamiętać o kilku ważnych zasadach.
Kreatywność zakładki „O firmie” może przejawiać się na wiele sposobów. Im bardziej jej treść będzie nieoczywista i zaskakująca, tym mocniej zaciekawi odbiorcę.
Jedną z opcji stworzenia kreatywnego, krótkiego opisu firmy jest zastosowanie dowcipu. Humorystyczne teksty są przeważnie lepiej oceniane przez czytelników. Sprawiają, że treść jest lekka w odbiorze i lepiej zapamiętywana.
Nie jest jednak powiedziane, że w każdym przypadku zakładka „O nas” ma być tekstem. Jeżeli tylko masz taką możliwość, spróbuj czegoś innego. Historię swojej firmy możesz opowiedzieć na wiele sposobów.
Co Ty na to, żeby nagrać filmik? Może on promować Twoją markę, opowiadać misję firmy lub przedstawiać zespół. Jeśli wolisz inne rozwiązanie, spróbuj dodać zdjęcia, np. z wyjazdów integracyjnych. Takie „smaczki” na pewno zaciekawią i pozytywnie zaskoczą odbiorcę. Dzięki nim także wyróżnisz się na tle konkurencji.
Jeżeli masz na swoim koncie wiele sukcesów w branży, to oczywiście możesz się nimi podzielić. Nie zasyp jednak odbiorcy dużą ilością tekstu na swój temat. Najprawdopodobniej przyniesie to odwrotny skutek, niż zakładasz. Twój czytelnik może po prostu pominąć te wszystkie informacje lub odebrać je jako przechwałki. Pamiętaj, klienci lubią czytać o sobie, a nie o Tobie.
Aby przykuć uwagę adresata, dużo lepiej wybrać najważniejsze osiągnięcia, z których jesteś szczególnie dumny. Będzie to świadczyć o Twoim profesjonalizmie, a dodatkowo wzmocnisz swój wizerunek w jego oczach.
Kiedy odbiorca skończy czytać tekst, nie zostawiaj go samemu sobie. Wskaż, co mógłby teraz zobaczyć. Po przeczytaniu opisu powinien patrzeć na Twoją markę przychylniej. Zwiększy to prawdopodobieństwo odwiedzenia proponowanej przez Ciebie zakładki.
W zależności od celu, który chcesz uzyskać, możesz go poprowadzić do:
Może się zdarzyć, że posiadasz naprawdę ciekawy opis firmy, ale zamieszczona treść nie jest już aktualna. Niestety content, który nawet w małym stopniu nie jest zgodny z prawdą, może zostać negatywnie odebrany przez adresata.
Prawdziwość informacji na stronie ma bezpośredni wpływ na wiarygodność przedsiębiorstwa. Pamiętaj więc, aby jak najczęściej aktualizować treść opisu Twojej firmy. Tylko wtedy będzie ona spełniać w 100% swoje zadanie.
Spokojnie, nie każdy uważa pisanie za swoją mocną stronę. My to rozumiemy. Jeżeli potrzebujesz profesjonalnego tekstu, jesteśmy do Twojej dyspozycji. Znajdź swojego copywritera na https://www.copywriter.pl/.
Co definiuje mnie i moją pracę? EMOCJE. Uważam, że mają ogromną siłę działania. Dlatego zarówno w życiu, jak i podczas pisania tekstów, dążę do tego, by je poczuć i przekazywać innym.
Bardzo dobrze wyjaśnione. Świetne wskazówki! Wykorzystam je w swojej firmie.
Dziękuję. Powodzenia z Twoim opisem 🙂