Co Google o Tobie wie? Jak algorytm wpływa na pozycjonowanie w rankingu wyszukiwarek? Kiedyś był on aktualizowany co kilka tygodni, dziś mówi się, że jest aktualizowany nawet kilka razy dziennie. To jednak nie powód, by rzucić się na kanapę, założyć nogę na nogę i odpuścić starania o wypozycjonowanie się. Dzięki podążaniu za wytycznymi i dobrymi praktykami Google można w kilka tygodni znacznie wyprzedzić konkurencję.
SEO to skrót angielskiego słowa Search Engine Optimization. W języku polskim oznacza optymalizację dla wyszukiwarek internetowych. Teraz już wiesz, dlaczego znacznie częściej używa się skrótu SEO nawet na stronach polskojęzycznych.
Algorytm Google odpowiada za wyniki wyszukiwane w przeglądarce. Na bazie różnych wskaźników, takich jak ruch, dopasowane informacje, nowe treści, aktywne linki i wiele innych, daje użytkownikowi możliwość znalezienia jak najtrafniejszych odpowiedzi.
SEO warto wdrożyć na każdej stronie internetowej, aby pozycjonowała się ona wyżej w wyszukiwarce. Mimo że algorytm Google przez nikogo nie jest do końca poznany to dzięki odpowiednim technikom, można w krótkim czasie podbić szczyty wyszukiwarek. Wysoka pozycja w rankingu Google pozwoli Ci pozyskać więcej klientów oraz zdobyć zasięgi na swojej stronie internetowej.
Co jak co, ale zmiany algorytmu są nieuniknione. Sama świadomość ich istnienia oraz sposobu działania daje Ci już przewagę nad konkurencją. Plany nie jednej osoby poszły w zapomnienie, kiedy niespodziewanie Google wprowadził zmiany w funkcjonowaniu algorytmu.
Osoby siedzące w branży pewnie zauważyły, że od czasu wprowadzenia algorytmu Panda w 2011 roku, Google zaczął bardziej doceniać wartościowe treści. Ważniejsza stała się jakość niż ilość. Od tego czasu nie warto pisać już artykułów typu precle (nic nie wnoszących, niedających wartości, tylko zapełniających strony internetowe bezużytecznym tekstem).
Niestety przeglądając niektóre strony internetowe, wciąż można natknąć się na takie praktyki, które zdecydowanie odradzam. Co więcej, niekiedy mogą one nawet zaszkodzić, gdyż algorytm może uznać je za spam.
Podsumowując, żeby pójść z duchem algorytmu Google Panda, stawiaj na satysfakcję użytkowników oraz tworzenie unikalnych treści.
Co to jest algorytm Google Pingwin? Nie ma on nic wspólnego z koleżkami z Madagaskaru. Rok po wprowadzeniu algorytmu Panda, Google dodał kolejny – Pingwin. Jego głównym zadaniem była ochrona przed spamem.
Na celowniku Google tym razem znalazły się: nadmiernie stosowane słowa kluczowe oraz linki prowadzące do tekstów o niskiej jakości i wartości. Algorytm Pingwin blokuje lub ogranicza konkretne strony, zamiast całą witrynę. Jest na bieżąco aktualizowany.
Hummingbird to jeden z najistotniejszych algorytmów Google. W Polsce znany pod nazwą Koliber. Narobił niemałego zamieszania. Jego nadrzędnym celem jest poznanie prawdziwych zamiarów użytkownika wpisującego daną frazę w wyszukiwarkę.
Od jego wprowadzenia można w wyszukiwarkę wpisać pytanie, a ona udziela na nie konkretnej odpowiedzi. Oto przykład:
Wypróbuj koniecznie i daj znać w komentarzu, czy Google znalazł odpowiedź na Twoje pytanie!
Do najważniejszych zmian w związku z wprowadzeniem Kolibra do drużyny „zwierzaków ” Google należą jednak:
Wiele wcześniej wspomnianych algorytmów miało nazwy zwierząt i rozpoczynało się od litery P. Tym razem nie było inaczej. Possum (z ang. opon) 1 września 2016 roku dołączył do algorytmów Google. Opos udoskonalił fizyczną lokalizację użytkownika.
Przejawem tego działania jest zwiększenie istotności położenia osoby względem wyszukiwań, które znajdzie ona w wyszukiwarce. Oznacza to, że osoba mieszkająca w Warszawie, wpisując w Google frazę „spa Warszawa”, znajdzie nieco inne gabinety, niż osoba wpisująca tę samą frazę, ale mieszkająca we Wrocławiu.
Jeśli chcesz, możesz sprawdzić swoje wyszukiwania z różnych miejsc świata, dzięki aplikacji brightlocal.
Oto moje rezultaty:
Właśnie przebrnęliśmy przez najważniejsze zmiany ostatnich lat w algorytmie Google, które pośrednio lub bezpośrednio wpływają na pozycję w rankingu wyszukiwarek. Zarówno Panda, Pingwin, Koliber, Opos, jak i inne aktualizacje, stanowią niewyczerpane źródło wiedzy jak pisać wysoko pozycjonujące się publikacje do sieci.
W dużym skrócie: im treści przygotowane są wierniej regułom działania wyszukiwarek, tym szybciej trafiają do TOP 10. Dzięki publikowaniu użytecznych, wartościowych i dopasowanych do grupy odbiorców treści, możesz w niedługim czasie prześcignąć konkurencję.
Algorytm Google z roku na rok, z tygodnia na tydzień, z dnia na dzień potrafi coraz precyzyjniej rozumieć wpisywane w wyszukiwarkę frazy i wyświetląć na pierwszych stronach adekwatne artykuły, dlatego hasło „content is king” wciąż jest na czasie. Co więcej, nic nie wskazuje, żeby miało się to zmienić.
Nie ma to jak w najprostszy możliwy sposób opisać skomplikowany świat SEO i algorytmów Google. To naprawdę świeże podejście do tematu, który został już opisany pięćset razy wszerz i wzdłuż. Piszę właśnie teksty dla klienta o pozycjonowaniu i szczerze mówiąc utonęłam w natłoku informacji, robiąc research. Internet pęka w szwach albo od treści, które wydają się identyczne, albo są po prostu zbyt eksperckie. Twój artykuł był dla mnie kompasem, kiedy nagle zapragnęłam po prostu czystej obrazowości. Dzięki.