• ZADZWOŃ DO MNIE: 12 345 44 94

Co mu strzeliło do głowy?

Jest 17 stycznia 1977 roku. Utah. O ósmej rano Gary Mark Gilmore siada na krześle przed plutonem egzekucyjnym. To dwukrotny morderca skazany na karę śmierci po długim, bardzo głośnym procesie. Co ciekawe oskarżony sam domagał się dla siebie najsurowszej kary. Jego prośby zostały spełnione. Zanim padły strzały więzienny kapelan zapytał jeszcze o ostatnią wolę: „Lets just do it.Brzmi znajomo, prawda? Tak, to prawda – hasło reklamowe Nike wywodzi się od ostatnich słów mordercy.

224px-gary_gilmore_mugshot

Gary Gilmore

Spektakularny sukces

Słynny slogan reklamowy powstał w roku 1988 podczas burzy mózgów w agencji Wieden+Kennedy. Ówczesny współwłaściciel firmy – Dan Wieden uznał, że ostatnie słowa Gary’ego Gilmora idealnie wpisują się w nową strategię marki.  Prawdopodobnie nie chwalił się wtedy przed klientem skąd pochodzi nowopowstałe hasło reklamowe. Kampania odniosła spektakularny sukces przynosząc wzrost udziałów w rynku z 18% na 43%. Hasło reklamowe Nike nie zostało zmienione od tej pory i prawdopodobnie nigdy to nie nastąpi. Po co zażynać kurę przynoszącą firmie złote jajka. Ciekawe co pomyślałby Gilmore, gdyby wiedział, że jego życiowy tagline stanie się motorem sprzedażowym jednej z najsłynniejszych sportowym marek na świecie.

dan_wieden_2014

Dan Wieden

Hasło reklamowe Nike stało się ikoną dobrego copywritingu. Praktycznie za każdym razem wymieniane jest w Top 10 najsłynniejszych sloganów reklamowych. Jego historia pokazuje dobitnie, że inspirację do tworzenia haseł reklamowych są wszędzie.  Tylko od nas zależy czy jesteśmy otwarci na to co przynosi nam życie.

To pierwsza część z cyklu „Historia Haseł Reklamowych”. Wkrótce następne.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*

POLECAM AGENCJĘ SYNERGA