Jeżeli jesteś właścicielem małej lub średniej firmy, nie będę Ci wmawiał, że posiadanie
hasła pozycjonującego (z angielska claim ew. taglineto dla Ciebie być albo nie być.

Hasło nie jest Ci niezbędne. Tak naprawdę wiele firm daje sobie bez niego radę.

Myślę po prostu, że w przypadku małych i średnich przedsiębiorstw hasło reklamowe
nie znajduje się na szczycie ich priorytetów. I nie będę Ci wmawiał, że powinno.

Masz z pewnością inne, ważniejsze rzeczy do ogarnięcia.

Teraz sobie pomyślisz, co ten Jarek kombinuje? Zamiast zachęcać mnie do kupienia od niego hasła, gość mówi, że powinienem sobie odpuścić. Cóż, i tak i nie.

Jeżeli masz nadwyżkę finansową na marketing, Twoja firma jest na fali wznoszącej i chcesz rzeczywiście wzmocnić swoją markę - to NAJLEPSZY czas, by pomyśleć o mocnym sloganie.

Owszem, to towar luksusowy, ale z pewnością warty swojej ceny. Kto mi powie dlaczego?

"Zazwyczaj tagline współistnieje nierozerwalnie z Twoim logo. Jest to emocjonalny komunikat, którym obwieszczasz światu obietnicę swojej marki. Za każdym razem, gdy klient widzi Twoje logo - na stronie internetowej, ulotkach, wizytówkach, materiałach multimedialnych - hasło mówi dobitnie KIM JESTEŚ i jak zmieniasz na lepsze życie swoich klientów. Jest “insertem” dołączanym do każdego spojrzenia. Im lepsze hasło tym głębiej zagnieżdża się w głowie klienta."

Brawo Jolu. Lepiej bym tego nie ujął. 

Teraz ja podam kilka powodów, dla których warto mieć hasło reklamowe:

1 # Efekty zauważalne już po sekundzie

Klienci odwiedzający Twoją stronę szukają natychmiastowych informacji.
Masz tylko KILKA SEKUND, żeby ich do siebie przekonać. Często decyduje krótkie spojrzenie. Musisz ich zaintrygować! To zadanie wykona slogan reklamowy.

2 # Nie jedziesz na pustych przebiegach

Wielu specjalistów od marketingu twierdzi wręcz, że bez hasła reklamowego Twoje logo jest po prostu niekompletne. Jeżeli pozostawisz tę przestrzeń pustą – marnujesz wielki potencjał. Ale jeszcze raz powtarzam - hasło reklamowe nie jest Ci niezbędne.

3 # Możesz się wreszcie sensownie wypowiedzieć

Często to właśnie hasło reklamowe wyróżni Cię od konkurencji. Masz przewagę, gdyż jako pierwszy potrafisz jasno powiedzieć – kim jesteś i co oferujesz.

4 # Nie tylko dla dużych misiów

Może Ci się wydawać, że slogany reklamowe zarezerwowane są tylko dla największych firm i marek. To nieprawda. Dobre hasło reklamowe broni się samo, nawet bez wielkich budżetów i kampanii marketingowych. To inwestycja, która pracuje na siebie 24 godziny na dobę.

5 # Twój claim to kompas działań marketingowych

W wielu przypadkach moja praca z Klientem nad jego hasłem reklamowym jest doskonałym pretekstem, by zatrzymać się, spojrzeć na działania firmy z szerszej perspektywy. Zobaczyć gdzie jest i dokąd zmierza. Hasło pozycjonujące jest azymutem, którego można się trzymać.

6 # Obietnica marki ubrana w emocje

Hasło reklamowe pozwala Ci skutecznie zagrać na uczuciach Klienta. Niezwykle istotne jest z jakim nastawieniem zapuka on do Twoich drzwi.

7 # Jesteś w dobrym miejscu

Jesteś na stronie jednego z najlepszych specjalistów w Polsce. Masz teraz okazję stworzyć dla swojej firmy hasło reklamowe, które zostanie z nią na lata. Wykorzystaj to. Wycena jest bezpłatna. Nic nie szkodzi zapytać.





Kilkanaście lat temu stworzyłem hasło “Pij mleko. Będziesz wielki”.

Choć od tamtego czasu minęło już sporo czasu, mój slogan reklamowy to jedno z najsłynniejszych haseł w historii polskiej reklamy. Kampania zdobyła prestiżową nagrodę Effie Award.

Z badań przeprowadzonych przez Millward Brown zna go aż 98% dorosłych Polaków

Oprócz niego stworzyłem kilkadziesiąt innych równie dobrych, albo jeszcze lepszych haseł.

Korzystają z nich banki, centra handlowe, ale również małe i średnie firmy - te, które chcą się wybić z masy.

Pokazać światu: "Może nie jestem największy, ale wyrazisty i z gestem."


Wywiad z Klientem na temat
stworzonego przeze mnie hasła dla ARC Rynek i Opinia

Oto wywiad z Panią Magdą Felczak - PR Manager w agencji badawczej ARC Rynek i Opinia. Stworzyłem dla nich hasło pozycjonujące: ARC Rynek i Opinia. To, co istotne.

W jaki sposób hasło spełniło Wasze oczekiwania względem idealnego dla firmy tagline'u. W jaki sposób hasło buduje/uzupełnia Wasz wizerunek?

Magda Felczak: Hasło reklamowe okazało się bardzo trafne dla naszej firmy. Zwróciło ono uwagę na kilka kwestii: przydatność naszych badań, tworzenie ciekawych analiz, z których można wyciągnąć jasne wnioski. Takie hasło było nam potrzebne, zwłaszcza w kontekście zmieniających się realiów w zakresie badania konsumenta i dużej liczby danych dostępnych na rynku. Hasłem podkreśliliśmy naszą główną kompetencję – umiejętność analizowania danych i wyciągania z nich tego, co najbardziej istotne.

Co myślą Państwo o haśle po 6 latach od jego implementacji?

Magda Felczak: Hasło reklamowe jest nadal aktualne i nośne. Być może za jakiś czas pomyślimy o zmianie, jednak zdecydowanie hasło się nie zdezaktualizowało. 

Czy uważaj Państwo, że tagline jest potrzebny firmie?

Magda Felczak: Zdecydowanie tak. To pierwsza informacja, jaką otrzymuje klient od razu po zobaczeniu logotypu. Tagline pozwala się nam wyróżnić na tle konkurencji w pierwszym momencie styku z firmą. Oczywiście im ta znajomość i współpraca z klientem jest dłuższa, tym bardziej to czyny świadczą o firmie, a nie jej logotyp czy slogan. Jednak zdobywając nowych klientów, wchodząc w nowe środowiska, warto mieć znaki rozpoznawcze i w pewien sposób charakteryzujące.


Co wyróżnia dobry slogan reklamowy?

1 # Inteligencja i prostota

Klienci potrafią docenić dobre hasło reklamowe. W jednej chwili powinno ono zagnieździć się w ich głowie. Wielu początkujących copywriterów ma tendencję do tworzenia przekombinowanych, nadkreatywnych haseł reklamowych. Nie tędy droga. Kluczem do umysłu odbiorcy jest prostota oparta na dobrym, inteligentnym pomyśle. Dobre hasła reklamowe są połączeniem kilku prostych słów, które razem tworzą nową jakość.

2 # Skuteczna komunikacja

Hasło reklamowe powinno być nośnikiem starannie przemyślanego komunikatu marketingowego. Ustalenie z klientem tego przekazu jest bardzo istotną kwestią. Co z tego, że hasło reklamowe będzie dobre, jeżeli nie będzie niosło ze sobą informacji, na której zależy klientowi. Copywriter, który wymyśla hasło reklamowe powinien mieć to zawsze na uwadze.

3 # Oryginalność

Tworząc hasło reklamowe, trzeba pamiętać o tym, że powinno ono zwrócić na siebie uwagę. Nic nie robi tego lepiej niż nowy bodziec w percepcji odbiorcy. Jeżeli hasło będzie oparte na sztampowym, banalnym pomyśle – z pewnością nie zostanie zauważone, a na pewno nie zostanie zapamiętane. Dobry copywriter szuka nowych dróg dotarcia do umysłu klienta. Wiele z tych dróg jest jeszcze nieodkrytych.

A to kolejna porcja miłych słów od moich kochanych Klientów:

TRAFILIŚMY POD WŁAŚCIWY ADRES


Ewelina i Piotr Wójcik  Remed

HASŁO JEST SUUUPER !

Super hasła!


Albert Jerka AZ.pl

Ma pan rzadki dar dostrzegania przestrzeni pomiędzy wyrazami bądź łączenia ich.

Panie Jarku! Układa Pan niezwykłe slogany ze zwykłych słów!


Max Kwiatkowski Chmurka.pl

O to nam właśnie chodziło! Świetna robota!

                         

Zamów hasło reklamowe

Stworzę dla Ciebie hasło reklamowe, które wzniesie Twój marketing na wyższy poziom.


LUB ZADZWOŃ   12 345 4494