• ZADZWOŃ DO MNIE: 12 345 44 94

Dobry copywriter wie jak sprzedać swój pomysł

Pracując jeszcze na etat w agencji reklamowej nauczyłem się, że nawet najlepsza idea czy projekt prawdopodobnie trafią do kosza, jeżeli nie będziemy umieli ich dobrze zaprezentować. Warto o tym pamiętać kiedy pełni entuzjazmu i wiary w nasz pomysł wkraczamy do sali konferencyjnej naszego klienta. Dobry copywriter musi umieć sprzedać swój pomysł.

Pamiętam jak dawno temu dostałem zadanie stworzenia ciekawego pomysłu na scenariusz radiowy dla dużego banku. Projekt dotyczył promocji kart płatniczych a nagrodą główną był wyjazd na Igrzyska Olimpijskie do Australii. Dość szybko wpadł mi do głowy ciekawy koncept z rozentuzjazmowanym komentatorem sportowym w roli głównej. Uszami wyobraźni słyszałem jego głos. Radiówka była w mojej głowie. Pomyślałem, że sam nie jestem w stanie zaprezentować tego pomysłu klientowi – nie mam zdolności aktorskich ani odpowiedniego głosu. I wtedy zrobiłem to, co powienien zrobić w takiej chwili każdy dobry copywriter. Przypomniałem sobie o słynnym już komentarzu redaktora Zimocha z meczu Widzew – Broendby. Nagrałem ten kawałek na mój dyktafon i zaopatrzony w ten diwajs udałem się z accountem do klienta. Po części spraw organizacyjnych przyszedł czas na zaprezentowanie pomysłów kreacji. Wiedziałem, że mój pomysł jest dobry, oczywiście miałem w zanadrzu dwa inne scenariusze, ale bardzo chciałem, żeby to ten został wybrany. Opowiedziałem klientowi krótko jaki mam zamysł. Po czym wyciągnąłem dyktafon i powiedziałem: „Brzmiałoby to mniej więcej tak…” i puściłem Pana Zimocha. I to on zrobił za mnie całą robotę. Kiedy wyłączyłem dyktafon wiedziałem, że pomysł został kupiony. To co rozbrzmiewało w mojej głowie, udało mi się zaszczepić również do głowy klienta.

Podobnie ma się sprawa wszystkich innych pomysłów. Dobry copywriter powinien postarać się jak najbardziej przybliżyć klientowi jego wizję. Naprowadzić go na nasz tor myślenia. Nie machajmy przed nim rękami roztaczając naszą wizję. Nie każdy ma na tyle rozwiniętą wyobraźnię, żeby podążyć krok w krok za nami. Pokazujmy storyboardy, urywki filmów, sample muzyki, dawajmy klientom tropy. To mu pomoże zrozumieć i polubić naszą ideę.

W biznesie liczy się opakowanie – bez względu na to w jakiej branży działamy. Dobry copywriter powien o tym pamiętać.

Dodaj komentarz

Your email address will not be published.

*