Czy AI copywriting naprawdę działa? Narzędzia sztucznej inteligencji w pracy copywritera

Czy AI copywriting naprawdę działa? Narzędzia sztucznej inteligencji w pracy copywritera

Kilka miesięcy temu w świecie marketingu internetowego (i nie tylko) zawrzało. A nawet zrobiło się nieco złowieszczo. I to wszystko za sprawą tajemniczego gościa AI. Sztuczna inteligencja, bo o niej mowa, miała wróżyć upadek pracy copywriterów i automatyzację tworzenia treści w Internecie. Czy rzeczywiście ma ona szansę na wprowadzenie rewolucji w marketingu internetowym?

Narzędzia do tworzenia treści przez sztuczną inteligencję (AI copywriting) – zagłada dla copywriterów czy może jednak sprzymierzeniec? Sprawdźmy! 

Jak działa generator treści AI?

Generator treści to nic innego jak narzędzie, które zostało stworzone, aby ułatwić pracę marketerów. Jego głównym zadaniem jest przyspieszyć tworzenie contentu na stronę internetową. W tym celu wykorzystywane są algorytmy sztucznej inteligencji. Działają one na postawie wprowadzonych słów kluczowych lub innych parametrów. Aby wygenerować tekst, musisz wpisać temat lub żądaną frazę. Następnie narzędzie przeszukuje cały Internet w znalezieniu odpowiedzi na Twoje zapytanie. Po kilku sekundach otrzymujesz gotowy akapit. Do Ciebie należy decyzja, co dalej. 

Czy algorytm pomaga w content marketingu?

Masz nieco doświadczenia jako content writer? Bez problemu zorientujesz się, że treści generowane przez AI nie są idealne. Jednak trzeba przyznać, że niektóre jego funkcje mogą pomóc Ci w pracy. Szczególnie kiedy masz tzw. blokadę w procesie tworzenia lub nie wiesz, jak „ugryźć” dany temat. Generator tekstów to także pomocne narzędzie w tworzeniu różnego rodzaju treści, które mają nieco bardziej praktyczne zastosowanie. Mowa tu np. o dziale e-commerce: opisach produktu lub kategorii, których często musisz stworzyć dziesiątki, w dodatku bardzo podobnych do siebie. 

Asystent AI do pisania wspiera kreatywność copywritera

Ale copy AI to nie tylko program do tworzenia tekstów. To także, a może przede wszystkim:

  • kopalnia pomysłów – zapewne na początku prowadzenia bloga masz mnóstwo zapału i inspiracji na treści na swoją stronę. Jednak w pewnym momencie Twoja kreatywność przechodzi kryzys. I właśnie wtedy z pomocą przychodzi nowa technologia;
  • narzędzie do sprawdzania konkurencji i generowania raportów; 
  • niezastąpiona pomoc w monitorowaniu zachowań użytkowników w sieci.

Do Ciebie należy jedynie wybór odpowiedniej frazy kluczowej. Następnie pomocnik pisania AI podsunie Ci pomysły na treści.  

Sposoby na wykorzystanie sztucznej inteligencji

Korzystanie z zasobów nowych technologii rzeczywiście pozwala kreować dość szybko treści na dużą skalę. A zastosowanie AI pomoże Ci w krótkim czasie stworzyć:

  • interesujący landing page;
  • teksty reklamowe do kampanii Google Ads;
  • treści w mediach społecznościowych;
  • treści newslettera lub e-maila. 

Wykorzystaj nowinki technologiczne do pisania tekstów SEO

Pisząc tekst, pewnie nie raz musiałeś kierować się wytycznymi SEO. Tworzenie odpowiednich nagłówków czy używanie właściwych słów kluczowych jest niezbędne, aby Twój tekst był atrakcyjny. Nie tylko dla użytkowników, ale także dla robotów wyszukiwarki. I w tym celu warto korzystać z narzędzi pisania. Będą pomocne do:

  • tworzenia listy keywords, których powinieneś użyć podczas pisania treści;
  • zaplanowania tematów na bloga;
  • dokonania przeglądu istniejących treści i próby ulepszenia ich;
  • monitorowania rankingów wyszukiwarek i dokonania analizy Twojego tekstu względem konkurencji. 

Wiele narzędzi jest także w stanie wskazać w Twoim tekście, które zdania są zbyt długie lub zawiłe. Zarówno dla odbiorcy, jak i dla robotów. A te aspekty są niezwykle ważne w optymalizacji. 

Narzędzia AI poprawią błędy content writera

Funkcje programów opartych na Artificial Inteligence to bez dwóch zdań spora pomoc. Także jeśli chodzi o sprawdzenie poprawności gramatycznej i stylistycznej. Nie musisz czytać swoich artykułów setki razy, aby znaleźć błąd. Asystent pisania zrobi to za Ciebie. Przeanalizuje Twój wpis i wskaże błędy. No bo może Ci się wydawać, że Twój tekst nie wymaga poprawek. Jednak gdy się temu bliżej przyjrzysz, to okazuje się, że są w nim literówki czy błędy stylistyczne.

Do tego posty w mediach społecznościowych rządzą się swoimi prawami. AI dobrze wie, że zdania powinny:

  • być krótkie, 
  • zawierać odpowiednie wyrażenia,
  • być zrozumiałe zarówno dla człowieka, jak i dla maszyny. 

Dlatego świetnie sobie radzi w wyłapywaniu niuansów, które mogą wpłynąć na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach. 

Analiza i research? AI zrobi to za Ciebie!

Ani Ty, ani ja nie mamy na to wpływu – narzędzia do generowania treści stają się coraz bardziej popularne w świecie marketingu i komunikacji. I to jest naprawdę dobra wiadomość. Dzięki nim: 

  • praca może być zdecydowanie bardziej efektywna;
  • zaoszczędzisz sporo czasu, wykonując research;
  • możesz skupić się pisaniu;
  • dokonasz analizy konkurencji.

Tobie nie pozostaje już nic innego, jak pisać artykuły, które trafią bezpośrednio do określonej grupy odbiorców. A Twoja strona z łatwością trafi do TOP 10 w wynikach wyszukiwania.  

AI copywriting software – najpopularniejsze programy

Czas na konkrety. Poniżej znajdziesz listę najpopularniejszych programów do tworzenia treści opartych na sztucznej inteligencji. Pewnie w kilku zdaniach trudno będzie przedstawić wszystkie funkcje poszczególnych narzędzi. Mamy jednak nadzieję, że zobaczysz, jaki potencjał drzemie w copywritingu AI. 

NeuronWriter – pomaga generować treści dzięki GPT-3

Neuron to jedno z najszybciej rozwijających się narzędzi AI, który stworzyła polska grupa Contadu. Do jego głównych zalet należą:

  • przyjazny i łatwy w użyciu interfejs. Program działa intuicyjnie i bez problemu możesz poruszać się po stronie. Jeśli okaże się, że coś jest niejasne, masz dostęp do filmików instruktażowych lub możesz porozmawiać na czacie;
  • propozycje sugerowanych słów i wyrażeń, których używają Twoi czołowi konkurenci w Google. Możesz pisać z prostymi do naśladowania sugestiami terminów opartych na NLP (programowanie neurolingwistyczne), aby wykorzystać pokrewne terminy;
  • sprawne dopasowanie struktury tekstu. Dzięki sekcji „nagłówki” z łatwością wybierzesz lub zainspirujesz się tytułami poszczególnych akapitów. Sekcje są podzielone na nagłówki H1, H2 i H3 – możesz je skopiować do edytora i nanieść własne poprawki;
  • monitorowanie istotnych parametrów tekstu i ogólnej jakości treści za pomocą funkcji Content Score. Opiera się ona na najważniejszych czynnikach SEO i działa bardzo intuicyjnie. Im więcej punktów zdobędziesz, tym skuteczniej zoptymalizowana zostanie treść;
  • sekcja z pomysłami, która pomoże Ci, jeśli utkniesz w pewnym punkcie pisania lub stracisz wątek. To bogata baza inspiracji na dalszą część tekstu lub kolejne pomysły na posty na blogu;
  • funkcja propozycji pomysłów, która bazuje na dokonaniach OpenAI – GPT-3. To najbardziej znany i zaawansowany obecnie komercyjny model językowy.

W ofercie Neurona znajdziesz kilka cenników. Jednak zanim podejmiesz decyzję, czy warto, skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego. 

Semstrom – tworzenie treści i analiza konkurencji 

Semstorm to kolejna polska platforma stworzona przede wszystkim do: 

  • monitorowania pozycji stron internetowych,
  • analizy konkurencji,
  • generowania pomysłów i tematów publikacji blogowych.

Semstorm stworzył także asystenta contentu – godne polecenia narzędzie, które działa jak kuźnia treści. A do tego sprawi, że Twoje teksty docenią nie tylko roboty wyszukiwarki, ale przede wszystkim Twoi czytelnicy. Propozycja od Semstorm pomoże Ci m.in:

  • zwiększyć potencjał swojego contentu. Lista pożądanych słów ułatwi Ci optymalizację tekstu pod kątem treści, opisów meta i alt;
  • przeanalizować, jakich słów użyć, by dotrzeć do jak najszerszego grona odbiorców;
  • zadbać o to, by tak poprawić zdania lub wyrażenia, aby były zrozumiałe dla czytelników;
  • sprawdzić swoje teksty – czy są one napisane prostym i przystępnym językiem, zrozumiałym dla przeciętnego odbiorcy;
  • wyprzedzić konkurentów i sprawdzić ich najlepsze wpisy. 

Narzędzia Semstorm także są płatne, ale możesz skorzystać z darmowego okresu próbnego. 

semstorm zrzut ekranu 1
Asystent contentu Semstorm, Źródło

Rytr.me – zagraniczny konkurent

Rytr.me to bardzo popularne i inteligentne rozwiązanie, który pomoże Ci pisać lepiej. Jest zasilany przez przetwarzanie języka naturalnego z pomocą sztucznej inteligencji. Dzięki temu dostarcza Ci użyteczne spostrzeżenia na temat tego, jak poprawić swoje treści. Z pomocą tego narzędzia:

  • przeanalizujesz swoje teksty, posty na blogu, reklamy czy wyrażenia CTA i znajdziesz sposoby na ich ulepszenie;
  • zweryfikujesz błędy dotyczące gramatyki, pisowni, struktury i tonu – dzięki temu będziesz mógł szybko dopracować swoje wpisy;
  • znajdziesz dodatkowe materiały do czytania, które mogą pomóc Ci dowiedzieć się więcej na dany temat lub dalej rozwijać swoje umiejętności pisania.

Jeśli chcesz poznać podstawowe funkcje Rytr, możesz skorzystać z darmowej wersji próbnej. 

Copywriting AI – ograniczenia oprogramowania

Oprogramowania pozwalające na wykorzystanie sztucznej inteligencji stają się coraz bardziej powszechne. Jednak pomimo swojej popularności, treści wygenerowane przez robota mają pewne ograniczenia, które należy mieć na uwadze.

  1. Po pierwsze. Nowe technologie całkiem dobrze radzą sobie z technicznymi aspektami języka. Jednak wciąż mają problem z dokładnym uchwyceniem niuansów emocjonalnych. Oznacza to, że lepiej radzą sobie w tworzeniu prostszych zadań, takich jak generowanie krótkich fraz lub nagłówków.
  2. Po drugie. Algorytmy, mimo iż rozwijają się na niespotykaną dotąd skalę, nie są tak kreatywne jak ludzie. A pomysłowość i niestandardowe podejście są nie do podrobienia w marketingowym świecie. 
  3. Po trzecie. Pamiętaj, że AI to nadal robot, który póki co nie jest w stanie zastąpić człowieka i nie należy polegać na nim całkowicie podczas pisania.

Czy AI copywriting ma szansę w marketingu?

Trzeba przyznać, że potencjał nowoczesnych technologii jest ogromny. Ale spokojnie. Na szczęście nie musisz obawiać się o swoją przyszłość. Przynajmniej póki co. Oprogramowania, które wykorzystują sztuczną inteligencję, możesz użyć do tworzenia swoich tekstów. Jednak pamiętaj, że działają one w oparciu o uczenie maszynowe, więc mają swoje limity i słabe strony. Przede wszystkim maszyna nie zastąpi pracy człowieka. Bo o ile jest w stanie stworzyć proste treści, to jednak trudno będzie jej wygenerować coś unikalnego. AI zasysa informacje z sieci i przetwarza je. A treści stworzone w ten sposób z reguły pozbawione są języka naturalnego, emocji i odpowiedniego tonu. Jednak nowe technologie mają szansę na ułatwienie Twojej pracy. Dlatego traktuj je jako swojego sprzymierzeńca, a nie wroga.

A Ty jak myślisz, ten tekst napisał copywriter czy sztuczna inteligencja? Daj znać w komentarzu.

5 2 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments