Kilka miesięcy temu w świecie marketingu internetowego (i nie tylko) zawrzało. A nawet zrobiło się nieco złowieszczo. I to wszystko za sprawą tajemniczego gościa AI. Sztuczna inteligencja, bo o niej mowa, miała wróżyć upadek pracy copywriterów i automatyzację tworzenia treści w Internecie. Czy rzeczywiście ma ona szansę na wprowadzenie rewolucji w marketingu internetowym?
Narzędzia do tworzenia treści przez sztuczną inteligencję (AI copywriting) – zagłada dla copywriterów czy może jednak sprzymierzeniec? Sprawdźmy!
Generator treści to nic innego jak narzędzie, które zostało stworzone, aby ułatwić pracę marketerów. Jego głównym zadaniem jest przyspieszyć tworzenie contentu na stronę internetową. W tym celu wykorzystywane są algorytmy sztucznej inteligencji. Działają one na postawie wprowadzonych słów kluczowych lub innych parametrów. Aby wygenerować tekst, musisz wpisać temat lub żądaną frazę. Następnie narzędzie przeszukuje cały Internet w znalezieniu odpowiedzi na Twoje zapytanie. Po kilku sekundach otrzymujesz gotowy akapit. Do Ciebie należy decyzja, co dalej.
Masz nieco doświadczenia jako content writer? Bez problemu zorientujesz się, że treści generowane przez AI nie są idealne. Jednak trzeba przyznać, że niektóre jego funkcje mogą pomóc Ci w pracy. Szczególnie kiedy masz tzw. blokadę w procesie tworzenia lub nie wiesz, jak „ugryźć” dany temat. Generator tekstów to także pomocne narzędzie w tworzeniu różnego rodzaju treści, które mają nieco bardziej praktyczne zastosowanie. Mowa tu np. o dziale e-commerce: opisach produktu lub kategorii, których często musisz stworzyć dziesiątki, w dodatku bardzo podobnych do siebie.
Ale copy AI to nie tylko program do tworzenia tekstów. To także, a może przede wszystkim:
Do Ciebie należy jedynie wybór odpowiedniej frazy kluczowej. Następnie pomocnik pisania AI podsunie Ci pomysły na treści.
Korzystanie z zasobów nowych technologii rzeczywiście pozwala kreować dość szybko treści na dużą skalę. A zastosowanie AI pomoże Ci w krótkim czasie stworzyć:
Pisząc tekst, pewnie nie raz musiałeś kierować się wytycznymi SEO. Tworzenie odpowiednich nagłówków czy używanie właściwych słów kluczowych jest niezbędne, aby Twój tekst był atrakcyjny. Nie tylko dla użytkowników, ale także dla robotów wyszukiwarki. I w tym celu warto korzystać z narzędzi pisania. Będą pomocne do:
Wiele narzędzi jest także w stanie wskazać w Twoim tekście, które zdania są zbyt długie lub zawiłe. Zarówno dla odbiorcy, jak i dla robotów. A te aspekty są niezwykle ważne w optymalizacji.
Funkcje programów opartych na Artificial Inteligence to bez dwóch zdań spora pomoc. Także jeśli chodzi o sprawdzenie poprawności gramatycznej i stylistycznej. Nie musisz czytać swoich artykułów setki razy, aby znaleźć błąd. Asystent pisania zrobi to za Ciebie. Przeanalizuje Twój wpis i wskaże błędy. No bo może Ci się wydawać, że Twój tekst nie wymaga poprawek. Jednak gdy się temu bliżej przyjrzysz, to okazuje się, że są w nim literówki czy błędy stylistyczne.
Do tego posty w mediach społecznościowych rządzą się swoimi prawami. AI dobrze wie, że zdania powinny:
Dlatego świetnie sobie radzi w wyłapywaniu niuansów, które mogą wpłynąć na pozycjonowanie strony w wyszukiwarkach.
Ani Ty, ani ja nie mamy na to wpływu – narzędzia do generowania treści stają się coraz bardziej popularne w świecie marketingu i komunikacji. I to jest naprawdę dobra wiadomość. Dzięki nim:
Tobie nie pozostaje już nic innego, jak pisać artykuły, które trafią bezpośrednio do określonej grupy odbiorców. A Twoja strona z łatwością trafi do TOP 10 w wynikach wyszukiwania.
Czas na konkrety. Poniżej znajdziesz listę najpopularniejszych programów do tworzenia treści opartych na sztucznej inteligencji. Pewnie w kilku zdaniach trudno będzie przedstawić wszystkie funkcje poszczególnych narzędzi. Mamy jednak nadzieję, że zobaczysz, jaki potencjał drzemie w copywritingu AI.
Neuron to jedno z najszybciej rozwijających się narzędzi AI, który stworzyła polska grupa Contadu. Do jego głównych zalet należą:
W ofercie Neurona znajdziesz kilka cenników. Jednak zanim podejmiesz decyzję, czy warto, skorzystaj z 30-dniowego okresu próbnego.
Semstorm to kolejna polska platforma stworzona przede wszystkim do:
Semstorm stworzył także asystenta contentu – godne polecenia narzędzie, które działa jak kuźnia treści. A do tego sprawi, że Twoje teksty docenią nie tylko roboty wyszukiwarki, ale przede wszystkim Twoi czytelnicy. Propozycja od Semstorm pomoże Ci m.in:
Narzędzia Semstorm także są płatne, ale możesz skorzystać z darmowego okresu próbnego.
Rytr.me to bardzo popularne i inteligentne rozwiązanie, który pomoże Ci pisać lepiej. Jest zasilany przez przetwarzanie języka naturalnego z pomocą sztucznej inteligencji. Dzięki temu dostarcza Ci użyteczne spostrzeżenia na temat tego, jak poprawić swoje treści. Z pomocą tego narzędzia:
Jeśli chcesz poznać podstawowe funkcje Rytr, możesz skorzystać z darmowej wersji próbnej.
Oprogramowania pozwalające na wykorzystanie sztucznej inteligencji stają się coraz bardziej powszechne. Jednak pomimo swojej popularności, treści wygenerowane przez robota mają pewne ograniczenia, które należy mieć na uwadze.
Trzeba przyznać, że potencjał nowoczesnych technologii jest ogromny. Ale spokojnie. Na szczęście nie musisz obawiać się o swoją przyszłość. Przynajmniej póki co. Oprogramowania, które wykorzystują sztuczną inteligencję, możesz użyć do tworzenia swoich tekstów. Jednak pamiętaj, że działają one w oparciu o uczenie maszynowe, więc mają swoje limity i słabe strony. Przede wszystkim maszyna nie zastąpi pracy człowieka. Bo o ile jest w stanie stworzyć proste treści, to jednak trudno będzie jej wygenerować coś unikalnego. AI zasysa informacje z sieci i przetwarza je. A treści stworzone w ten sposób z reguły pozbawione są języka naturalnego, emocji i odpowiedniego tonu. Jednak nowe technologie mają szansę na ułatwienie Twojej pracy. Dlatego traktuj je jako swojego sprzymierzeńca, a nie wroga.
A Ty jak myślisz, ten tekst napisał copywriter czy sztuczna inteligencja? Daj znać w komentarzu.
Copywriting to sposób na codzienne odkrywanie nowych zakamarków wiedzy i poznawanie świata. Fascynuje mnie świat marketingu internetowego i jego siły. A prywatnie uwielbiam fitness i wyjazdy z rodziną.